کد خبر: ۴۶۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 17 July 2017
 شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت زاروبژ نفت روسیه تفاهم ‎نامه همکاری امضا کردند .

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، این تفاهم نامه با هدف مطالعه دو میدان رگ‌سفید(مخازن آسماری، بنگستان و خامی) و شادگان (مخازن آسماری و بنگستان)، پیش از ظهر امروز دوشنبه توسط حمید دریس مدیرامور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و الیوس خامیتوف مدیر توسعه میادین و سرمایه گذاری شرکت زاروبژ نفت به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم نامه شرکت زاروبژ نفت حداکثر ۹ ماه زمان دارد تا مطالعات خود را برای توسعه و افزایش تولید نفت این دو میدان انجام داده و نتایج آن را به شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ارائه کند.

این تفاهم نامه هشتمین تفاهم نامه ای است که شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برای توسعه چهار میدان نفتی خود با شرکت های داخلی و خارجی امضا کرده است.

چهار میدان پارسی، کرنج، رگ سفید و شادگان شامل ٩ مخزن با اعلام و تائید وزیر نفت، برای توسعه بر اساس چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در نظر گرفته شده است.

میدان رگ سفید در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری قرار دارد و تولید فعلی آن از مخازن آسماری و بنگستان صورت می گیرد و مخزن خامی تاکنون تولیدی نشده است.

میدان نفتی شادگان نیز که در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون واقع است در سال ۱۳۶۷ به بهره برداری رسید و هم اکنون از مخازن آسماری و بنگستان آن نفت تولید می شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار