کد خبر: ۴۶۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲ 17 July 2017
دبیر اجرایی خانه کارگر استان خوزستان گفت: لازم است تعطیلی کارگران در شرایطی که دمای هوا در استان بالاست در شورای سلامت مطرح شود.

آقایار حسینی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به اینکه فعالیت و کار کارگران در دمای بالا سلامت آنان را به خطر می اندازد لازم است موضوع تعطیل کردن کارگران در دمای بالا در شورای سلامت استان مطرح شود.

وی گفت: یکی از وظایف شورای سلامت و بهداشت در قالب بخش بهداشت محیط رسیدگی به وضعیت سلامت کارگران در محیط کار است که متاسفانه بهداشت در این زمینه به خوبی وارد عمل نشده است و نظارتی در این حوزه ندارد.

حسینی عنوان کرد: بر اساس مصوبه ستاد بحران استان در روزهایی که دمای هوا در شهرهایی از خوزستان بالای 49 درجه باشد ساعت کار ادارات تا ساعت 13 خواهد بود این در حالی است که این مصوبه برای قشر کارگر اجرا نشده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان خوزستان افزود: تعطیلی کارگران در شرایطی که دمای هوای استان به 50 درجه می رسد به ویژه برای کارگرانی که در زیر نور خورشید و هوای آزاد کار می کنند و سلامتشان در خطر است و دچار عوارض جدی می شوند،لازم است ، پارسال در دمای بالا چندین حادثه فوت از قشر کارگر در استان اتفاق افتاد.

حسینی در ادامه بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان نیز برای افزایش حقوق کارگران در شرایط بدی آب و هوا و تعطیلی آن ها در دمای بالا نیاز است وارد عمل شوند و این دو موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.

وی افزود: بر اساس ماده 41 قانون کارحقوق کارگران باید بر اساس مناطق مختلف و شرایط آب و هوایی تعیین شود که متاسفانه این ماده قانونی رعایت نمی شود.

حسینی عنوان کرد: هفته گذشته جلسه ای با استاندار داشتم و اکتفا کردن به کاهش ساعت کاری ادارات در این دمای بالا را ناعادلانه عنوان کردم و خواستار اجرای این دستور برای کارگران نیز شدم، استاندار قول مساعد دادند که به این موضوع رسیدگی کنند.

بر اساس این گزارش، ستاد بحران استان مصوب کرده است که به منظور کاهش انرژی و رفاه حال شهروندان در روزهایی که دمای هوا به بالای 49 درجه می رسد، ساعت کار اداری در ساعت 13 پایان یابد.

اجرای این طرح از تابستان پارسال در خوزستان آغاز شد که این مصوبه برای قشر کارگر اجرا نشده است.

مصوبه کاهش ساعت کارادارات در دمای بالا 49 درجه سانتیگراد از 22 خرداد ماه امسال در استان ابلاغ شد که امسال نیز این مصوبه برای قشر کارگر اجرا نشد.

از یک ماه گذشته دمای هوای استان به شدت افزایش یافته است و بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان در یک ماه گذشته خوزستان دمای هوای 54 درجه را نیز تجربه کرده است.
در تیر ماه پارسال یک کارگر ساختمانی در اهواز بر اثر گرمای شدید دچار گرما زدگی شد و جان خود را از دست داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار