مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:
کد خبر: ۴۶۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ 18 July 2017
مدیرکل ارشاد اسلامی خوزستان گفت: جامعه‌ رسانه‌ای خوزستان نیاز به اتحاد و همدلی دارد و هر فرد قدمی خلاف این موضوع بردارد متعلق به این جامعه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جوروند عصر امروز در آئین تکریم هیئت‌مدیره سابق و معارفه هیئت‌مدیره جدید خانه مطبوعات استان خوزستان که در محل سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان برگزار شد با اشاره به آیه ۱۰ سوره مبارکه حشر اظهار کرد: اکنون که انتخابات خانه مطبوعات به اتمام رسیده همه اعضا و نامزدها، چه آن‌هایی که رأی آورده‌اند و چه آن‌هایی که رأی نیاورده‌اند، کینه‌ها و بدبینی‌ها و کدورت‌ها را کنار گذاشته و برای پیشبرد اهداف با همدلی پای‌کار بیایند.

وی با بیان اینکه فضای رسانه‌ای استان به‌تازگی شرایط مطلوب و نوینی پیدا کرده است، افزود: راه‌یابی فلسفی و ایزدی دو تن از فعالان عرصه رسانه خوزستان به جایگاه مهم مدیریت شهری و شورای شهر یک پیروزی بزرگ برای جامعه رسانه‌ای و نویدبخش اثرگذاری این قشر در مناسبات استان در حال و آینده است.

مدیرکل ارشاد استان خوزستان با تأکید بر اینکه انتخابات خانه مطبوعات در صحت و سلامت و به‌صورت پاک برگزار شد، بیان کرد: همچون همیشه انتخابات فصل الخطاب است و وقتی انتخابات از سوی اداره کل ارشاد خوزستان و معاونت مطبوعاتی تائید شده همگان باید به آن تمکین کنند و اگر نتیجه طبق میل کسی نبود نباید در آن تشکیک ایجاد کند.

جوروند بیان کرد: اینکه برخی از لفظ مهندسی انتخابات استفاده می‌کنند اصلاً صحت ندارد و استفاده از این ادبیات مقبول هم نیست، تمام تلاش ما برقراری صحت انتخابات بود.

وی در پایان خواستار برقراری جلسات مستمر و ماهیانه با اعضای خانه مطبوعات استان خوزستان و طرح و بررسی مشکلات جامعه رسانه‌ای استان شد و اظهار کرد: با وجود قریب به ۱۱۰ نشریه در استان، خانه مطبوعات ما باید رتبه اول کشور باشد درحالی‌که از نظر تعداد اعضای خانه مطبوعات پس از آذربایجان شرقی، فارس و کرمان در جایگاه چهارم قرار داریم از این رو همه تلاش ما باز سپاری و واگذاری فعالیت‌های رسانه‌ای به خانه مطبوعات است.

رئیس هیئت‌مدیره سابق و جدید خانه مطبوعات استان خوزستان نیز در این نشست در بیان گزارش عملکرد خانه سابق گفت: در شرایطی سخت و با نواقص بسیار خانه را تحویل گرفتیم و بر اساس شرایط و امکانات موجود فعالیت‌های آموزشی، اردویی، کمک‌هزینه زیارتی و ... در حد بضاعت خانه انجام شد که نیازی به اعلان بیلان کاری نیست زیرا وظیفه‌ای بوده که نسبت به اعضای صنف خود بر عهده داشتیم.

حسین حسین نژادیان با اظهار تأسف از عملی نشدن وعده‌های استاندار سابق و فعلی استان به‌ خانه مطبوعات افزود: ما با دست خالی پای کارآمدیم و حتی حق عضویت‌ها هم به‌حساب خانه نیامد، ادعا نمی‌کنیم خوب کار کردیم بلکه در حد بضاعتمان بوده و از همه دوستانی که طی دو سال گذشته بی چشمداشت کمک کردند و حتی شخصاً هزینه کردند تشکر می‌کنیم اما انتظار داریم دوستانی که کمک نمی‌کنند حداقل سنگ‌اندازی هم نکنند.

مدیر سابق و فعلی خانه مطبوعات استان خوزستان نیز در این آیین تأکید کرد: بعد از انتخابات، رقابت باید جای خود را به رفاقت بدهد و هیئت مدیده جدید هم‌قسم شده تا همفکر به‌سوی حل مشکلات گام بردارد. به همین خاطر خانه مطبوعات اعلام می‌دارد خادم همه رسانه‌ها هستیم و موظف هستیم همه رسانه‌ها را برای عضویت در خانه تشویق و ترغیب کنیم.

رضا علی جانی افزود: با توجه به تغییراتی که از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت در اساسنامه خانه مطبوعات صورت گرفته ارائه خدمات منوط به عضویت در خانه است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم استاندار خوزستان در مسائل آموزشی و رفاهی از رسانه‌ها حمایت کند، گفت: مسائل و مشکلات رسانه‌های استان تنها زیر چتر همدلی و وحدت مرتفع می‌گردد. مدیران استان نیز با توجه و نگاه به فضای موجود در رسانه در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند.

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره جدید خانه مطبوعات استان خوزستان نیز در این جلسه مشارکت ۹۲ درصدی اعضای خانه مطبوعات را نقطه عطفی در انتخابات آن عنوان کرد و افزود: همه آن‌هایی که سنگ این تشکل صنفی را به سینه می‌زنند در موعد خود نقد کنند که بعد مجبور نشوند دست به تخریب بزنند. به همه اصحاب رسانه و همکاران اعلام می‌کنیم از همین ابتدای کار از نقدها و پیشنهادهای کارشناسی استقبال می‌کنیم.

مجید منادی در ادامه گفت: می‌توانیم جلسات خانه مطبوعات را با حضور اعضای اصلی و علی‌البدل و مدیران مسئول به‌صورت منظم و مستمر در راستای هم‌افزایی هر چه بیشتر برگزار کنیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار