کد خبر: ۴۶۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 18 July 2017
نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: آقایان مسئول می‌شوند که به مردم بگویند «نمی‌توانیم، نداریم و نمی‌شود؟» اگر توان حل مشکلات را ندارند چرا مسئولیت می‌پذیرند؟

غلامرضا شرفی در گفتگو با خبرنگار رهیاب با بیان اینکه بخشی از مشکلات آب استان خوزستان به دلیل عدم تعهد برخی از مدیران استانی به مردم و جایگاه مدیریتی است، اظهار داشت: بخش دیگر این مشکلات به دلیل جذب نشدن به موقع منابع و امکانات است که باید دولت برنامه‌ای برای رفع آن داشته باشد.

وی افزود: توزیع منابع در بین استان‌ها و حتی در خود استان به صورت عادلانه نیست و اعتبارات در این زمینه سال به سال کاهش می‌یابد. برای نمونه اعتباراتی که از حوزه نفت به آبادان اختصاص می‌یابد با توجه به نیاز واقعی مردم و به اندازه نیاز نیست.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل مشکل آب خوزستان نیاز به اراده و عزم ملی دارد، گفت: حل این معضل در حد توان مدیران استانی نیستیم و اگر مسئولان ملی به صورت مستقیم در این موضوع ورود کنند، می‌توانیم در چند سال آینده شاهد حل آن باشیم.

وی با بیان اینکه خوزستانی‌ها به دنبال اسراف در مصرف آب نیستند، عنوان کرد: سال گذشته برخوردهای زیادی با مسئولان ارشد حوزه آب داشتیم ولی امسال این مشکلات دوباره تکرار شد و می‌بینیم که مسئولان وزارت نیرو به عمق فاجعه اگاه نیستند.

شرفی بیان کرد: در بازدید از مناطق مختلف حوزه انتخابیه روز روشن برایمان تار می‌شود و به عنوان یک نماینده این موضوعات را منعکس و از ابزاری که در اختیار داریم استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان خوزستان تندترین رفتارهای نامتعارف را با مسئولان کشوری برای حل مشکل آب به کار بردیم، اظهار داشت: نمایندگان قدرت اجرایی ندارند و در حد تقنین و با استفاده از قدرت چانه زنی در حال پیش بردن اوضاع هستند.

نماینده مردم آبادان با اشاره به شرایط ویژه آب و هوایی خوزستان افزود: در برخی از نقاط کشور دمای هوا در بدترین حالت ممکن به 40 درجه سانتی گراد می‌رسد و برای همین میزان مشکلات در آنجا کمتر از خوزستان است؛ خواسته ما از دولت توزیع اعتبارات به صورت علمی و با نگاه ملی است.

وی با بیان اینکه 28 سال از جنگ تحمیلی به پایان رسیده و هنوز آثار جنگ در خوزستان وجود دارد، گفت: آقایان مسئول می‌شوند که به مردم بگویند «نمی‌توانیم، نداریم و نمی‌شود؟» اگر توان حل مشکلات را ندارند چرا مسئولیت می‌پذیرند؟ این آقایان که در 30 سال گذشته مسئولیت‌های کلان بر عهده داشتند می‌توانند به عملکرد خود افتخار کنند؟.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار