نطق میان دستور نماینده خرمشهر در مجلس؛
چرا از 245 میلیارد تومان جهت مقابله باریزگردها در سال 93 تنها 19 میلیارد تومان آن محقق شده است؛ به راستی کدام اولویت مقدم برحفظ جان و سلامت مردم می باشد
کد خبر: ۴۶۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 19 July 2017
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در صحن علنی مجلس با انتقاد از تداوم برخی مشکلات در خوزستان گفت: متاسفانه مسئولان تدبیر و عزمی برای لایروبی و احیاء رودخانه کارون ندارند.

به گزارش تابناک خوزستان، عبدالله سامری در نطق میان دستور خود گفت: امروز در استان خوزستان استفاده از لفظ خاک بر سر دیگر ناسزا محسوب نمی شود، بنابراین با این عبارت هوای استان خوزستان را گزارش می کنند. وی به کنایه گفت: امروز در خوزستان حالمان آنقدر خوب است که برای تفریح و قدم زدن به خیابان ها آمده ایم و از روی سیری و خوشی بر علیه برخی مسئولان بی کفایت شعار هوای پاک سر می دهیم.

نماینده مردم خرمشهر درمجلس شورای اسلامی گفت: آری می خواهم از استانی بگویم که بیش از آب شرب و فرمایشات رهبرش، آبش را دزدیدند و با ثروت نفتش چراغ بیکاری را در دیگر استان ها خاموش کردند، می خواهم ازخوزستانی بگویم که با گذشت 30 سال از جنگ نشاط مردانگی را و پلاک ایستادگی و شرافت مردمانش زیرخروارها خاک در مقابل چشمان بی مسئولیت مسئولان خارج می کنند، می خواهم از کارونی بگویم که بی آب است و بیمار، ولی خروش حیات بخش کشور بوده و هست و هیچ تدبیر و عزمی برای لایروبی و احیاء آن درمیان مسئولان وجود ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خطاب به رییس جمهور هم گفت: می خواهم از استانی بگویم که بی توجهی، فقر و تبعیض از یک سو و گردوخاک از سوی دیگر نفسش را بریده و غبار محرومیت و بی عدالتی آن را پوشانده است، می خواهم از استانی بگویم که بیش از 60 درصد کل بودجه کشور را تامین کرده اما درشاهراه تبعیض و بی آبی و حالا سونامی گردوغبار مدفون مانده و گاه و بی گاه مورد کلاهبرداری موسسات مالی و اعتباری مانند آرمان که 60 درصد سرمایه آن متعلق به مردم خوزستان بوده گرفتار شده است.

وی گفت: می خواهم از مردمی بگویم که تمثال هایی به مانند سردار شهید علی هاشمی و دریا دلی چون علی شمخانی و هزاران شهید تقدیم کردند، اما در زمان استخدام ها و پست ها آنها را عرب می خوانند و به راحتی از کنارشان می گذرند، گواه آن هستم توهین های عده ای هنرمند نما و دلقک صفت که خود را صاحب نظر می نامند و تنها هدف آنها تفرقه افکنی است که ازجانب وزارتخانه ارشاد و فرهنگ هیچ تذکری داده نشد.

این نماینده مجلس گفت: خوزستان در دوره روحانی به شدت استان سیاست زده ای است؛ انتصابات در این استان نه براساس تواناهایی، یلکه پاشنه انتصابات بر روابط است.

سامری ادامه داد: مشکل امروز خوزستان حضور داعش و بیابان های کشورهای همسایه نیست، مشکل ریزگردهای خوزستان کلید بی تدبیری دولت شماست که درکیف خانم ابتکار گم شده است، کیفی که پر از احساس درباره نجات چند توله سگ است؛ اما از 20 هزار خوزستانی که سال گذشته و امسال با تنگی نفس مواجه شدند و تاکنون دلیل آن مشخص نشده خبری ندارد.

وی با انتقاد از دولت افزود: چرا خبری از اجرای مصوبه هیات دولت قبلی که وزارت نفت را متعهد به تخصیص 487 میلیارد جهت بیابان زدایی 200 هزار هکتار ازاراضی خوزستان و همراهی با سازمان مراتع و جنگل ها بود به گوش نمی رسد، چرا از 245 میلیارد تومان جهت مقابله باریزگردها در سال 93  تنها 19 میلیارد تومان آن محقق شده است؛ به راستی کدام اولویت مقدم برحفظ جان و سلامت مردم می باشد.

بگفته وی می توان با فروش نفت یک روز خوزستان بحران ریزگردها را مهارکرد، اما تا کی باید مانند تهران و اصفهان و دیگراستان های مرفه تعرفه آب شیرین گوارا بپردازیم اما آب با فضولات بنوشیم.

وی با اشاره به مشکل بیکاری  در خرمشهر، با طرح سوالاتی دولت را خطاب قرار داد: چرا هیچ عزمی برای بومی سازی اندک فرصت های شغلی دراین شهر نیست، چرا قانون مناطق آزاد درشهرآبادان و خرمشهرحاکم نمی شود، چرا باید شاهد مرگ عزیزانمان درجاده خرمشهربه اهواز باشیم؛ چرا با وجود منطقه آزاد اروند و صادرات نفت و گاز ،خرمشهر به عنوان سردمدار بیکاری درایران پرچم برافراشته است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دولتی که قادر نیست مشکل چند هزار بیکار را حل کند چگونه از پی مشکلات یک کشور گام خواهد برداشت؟ 

سامری خطاب به رییس‌جمهور گفت: خرمشهر قهرمان به فرمایش حضرت امام، دِین خود را ادا کرده است. چگونه است که هر روز سدهای عظیم و پروژه‌های بزرگ را به پایان می‌رسانید اما جایی که پای خوزستان به میان می‌آید اقدامی در خور توجهی نمی‌شود. آقای روحانی! اگر خوزستان نبود اکنون شما رییس‌جمهور نبودید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار