کد خبر: ۴۶۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹ 20 July 2017
آیت الله حسن زاده در جلسه شورای اداری استان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد ، با دعوت مسئولان استان به همدلی و خدمت به مردم و پرهیز از اختلافات جناحی ، اظهار کرد: آن چه در استان نیاز داریم، وحدت، وفاق و همدلی در استان است و حال که دولت علاقه دارد به خوزستان خدمت کند، ما هم باید از این موضوع استفاده کنیم و به گفته امام موسی کاظم استناد کنیم که اگر کسی مشکل برادر خود را رفع کرد یا او را از سختی رهانید، خداوند او را سایه عرش خود می نشاند.

وی افزود: هر کس در حوزه مدیریت و کارکرد خودش خدمت یا وضعیتی ایجاد کند که امام زمان را خوشحال کند، رسول خدا و خداوند را خوشحال می کند و در قیامت خدوند دست او را خواهد گرفت. معضلات استان مانند بیکاری، اعتیاد و آمار طلاق جناحی نیست؛ همه باید به میدان بیاییم و کارآمدی نظام را اصلاح کنیم تا مردم لذت های جمهوری اسلامی را بچشند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که عمل برتر از حرف و سخنرانی است، یادآور شد: ما مسئولیت سنگینی داریم و همان گونه که امام جعفر صادق می فرماید با غیر زبان مردم را به دین خود بخوانید، باید عمل و رفتارمان مبین دین، حکومت و نظام جمهوری اسلامی باشد و به خطابه و سخنرانی بسنده نکنیم و در عمل آن را نشان دهیم.

وی با درخشان خواندن سیاست های خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از انقلاب تاکنون در سیاست خارجی و بین المللی موفقیت‌های بسیار زیادی داشتیم و جمهوری اسلامی از جمله در استکبار ستیزی و حمایت از محرومین و مستضعفین مطابق آن چه که مورد نظر مقام معظم رهبری است عمل کرده و کارنامه بسیار درخشانی داشته است تا جایی که یک مسلمان مراکشی درباره ایران می گوید "ایران دست کسی را نمی بوسد".

آیت الله حسن زاده ادامه داد: این گونه نیست که ما در حاشیه بوده ایم، بلکه همواره در دنیا حضور داشته و داریم و دشمنی آمریکا هم به خاطر همین حضور است. 

وی با انتقاد از سیاست های داخلی نظام در بخش های مختلف بیان کرد: بر خلاف سیاست خارجی درخشان مان، در بخش های مختلف داخلی مثل اقتصاد و بانکداری موفق نبوده ایم. آیا بانکداری ما واقعا بدون ربا است؟ متاسفانه سیاست های کلی نظام در بخش بانکداری اسلامی و اقتصاد با آن چه مبنای تفکر امام بود، مغایرت دارد و می توان گفت ما در زمینه مسائل داخلی، انسجام و همدلی لازم را مثل مسایل بین المللی نداشته ایم.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به تاثیرات جنگ تحمیلی در بخش های مختلف استان خوزستان بیان کرد: در استان خوزستان همه مسئولین، درست یا نادرست به هشت سال جنگ تحمیلی و تأثیر آن در مدیریت استان اشاره می کنند. امام می فرمود ۲۰ سال طول می کشد تا عقب ماندگی اقتصادی و جنبه‌های دیگر زمان شاه را به عقب برانیم. مردم خوزستان به شکل مستقیم در حال جنگ بوده اند به همین دلیل ما نسبت به آن ها مسئولیت مضاعف داریم.

وی به آثار سوءِ ارسال پیام های منفی از خوزستان به بیرون از استان اشاره کرد و گفت: نتیجه پیام های منفی که مرتب به مرکز می رود، کاهش درآمد مردم و افزایش هزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان و کاهش رغبت به سرمایه‌گذاری در استان است. آن چه می‌بینیم، اراده جدی دولت برای جبران عقب ماندگی ها در استان خوزستان است، به نحوی که در شان و جایگاه مردم استان باشد پس همه با هم تلاش کنیم تا این امر ممکن شود.

حسن زاده تاکید کرد: اگر اختلافات سیاسی باعث خدمت کمتر به مردم شود خیانت است. باید طبق گفته رییس جمهور کشور حاشیه‌سازی نکنیم چون به خدمت رسانی به مردم لطمه می‌زند و در راس آن، دولت، قوه قضاییه و قوه مقننه باید از حاشیه دوری کنند چون اگر همه دست به دست هم بدهیم باز هم برای خدمت‌رسانی به مردم کم است.

وی ادامه داد: روحانی در سخنان خود به انتخاب کابینه فراجناحی اشاره کرد، ما هم در استان همین را می خواهیم که تنها مدیرانی که لیاقت دارند فارغ از جناح ها ی مختلف بیایند و به مردم خدمت کنند.

شوشان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار