کد خبر: ۴۶۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 20 July 2017
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه سازمان محیط‌زیست و جنگل‌ها از کمبود نیروی انسانی و تجهیزات رنج می‌برند، گفت: متاسفانه دولت همیشه تحقق بودجه مواد ۱۲ را از اولویت خارج و جزء موارد فرعی بودجه قرار می‌دهد.

عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: سازمان محیط‌زیست و جنگل‌ها از جمله سازمان‌هایی هستند که کمتر مورد توجه دولت‌ها واقع بوده و از کمبود نیروی انسانی و تجهیزات رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه در کمیسیون کشاورزی و سازمان محیط زیست پیگیر مشکلات و کمبودهای استان خوزستان هستیم، افزود: استان خوزستان نیازمند تجهیزات کافی برای اطفا حریق در مناطق بحرانی است زیرا خوزستان یکی از استان‌های واقع درحاشیه زاگرس با بیشترین پوشش جنگلی زاگرس در منطقه شمال و شمال شرقی است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر جنگل‌ها در خوزستان گفت: به دلیل گرمای هوا شرایط برای توسعه حریق به شدت فراهم شد و ما بارها اعلام کردیم حداقل کاری که دولت باید برای کاهش آتش‌سوزی‌ها انجام دهد تامین و استقرار بالگرد در دو نقطه استان خوزستان است.

وی با بیان اینکه کانون‌های اطفا حریق با تجهیزات کافی نیز از دیگر امکانات مورد نیاز برای مهار سریع آتش هستند، عنوان کرد: باید کانون‌های اطفا حریق به صورت شهرستانی یا منطقه‌ای در چند نقطه از استان مستقر شود تا بتوانند در اسرع وقت یکدیگر را پوشش دهند.

پاپی‌زاده افزود: در مواد بودجه سال 93، 94، 95، 96 و در برنامه ششم توسعه تاکید کردیم که دولت باید اعتبار کافی اعتبار از محل منابع ماده 12 قانون تشکیل مدیریت بحران کشور در اختیار سازمان هلال احمر قرار دهد همچنین با خرید بالگرد و هلی کوپتر برای شرایط بحرانی به جنگل‌ها کمک کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه دولت همیشه تحقق بودجه مواد 12 را از اولویت خارج و جزء موارد فرعی بودجه قرار می‌دهد و ما در این زمینه با دولت بحث جدی داریم. شرایط به وجود آمده هشداری است که اگر دولت سریع‌تر اقدام نکند قطعا بسیاری از مراتع ملی که جنگل‌ها، پوشش‌های گیاهی و تنوع زیست محیطی را تشکیل می‌دهند را از دست می‌دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: به طور کلی در زمینه حریق باید به دو مسئله مهم توجه کرد. ابتدا منطقه‌بندی خوزستان به دو منطقه شمال و شمال شرقی  و پوشش این مناطق از طریق بالگرد سپس تقسیم‌بندی دو منطقه به نواحی کوچکتر البته با تجهیزات و نیروی انسانی کافی از جمله برنامه‌هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدیریت جامع بحران بسیار با اهمیت بوده و نیازمند یک مدیریت چابک است، گفت: به طور کلی خوزستان باید برای افزایش سرعت اطفا حریق به دو منطقه 5 ناحیه تقسیم بندی شود.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار