گزارش تابناک خوزستان از حادثه امروز دزفول:
تعداد کوهنوردان به اضافه راننده ۲۰ نفر پیر و جوان دختر و پسر بودند که در این حادثه تاکنون تعداد ۱۲ نفر نجات یافته ۲ نفر فوتی و از سرنوشت ۶ نفر دیگر آنها هیچ اطلاعی در دست نیست
کد خبر: ۴۶۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶ 20 July 2017
امروز تعدادی گردشگر که در قالب یک تور از اهواز به دزفول رفته بودند با حادثه تلخی دست به گریبان شدند.

به گزارش تابناک خوزستان، ۱۴ نفر پسر و دختر بصورت تور از اهواز به منطقه کول خرسان برای کوهنوردی وارد دزفول شدند و پس از آن در منطقه چال کندی اقدام به شنا کرده اند پس از رخ دادن حادثه فقط ۵ نفر از آنها بیرون آمده و از سرنوشت بقیه آنها خبری در دست نیست.

بنا به گفته مسئولان آتش نشانی دزفول تاکنون دو جنازه دختر و پسر ۳۰ ساله از اب بیرون کشیده شده است.

بگفته مسئول روابط عمومی آتش نشانی دزفول، آتش نشانان بصورت خود جوش وارد عملیات نجات غریق شده اند.

باقر مهرنما معاونت عملیات سازمان آتش نشانی دزفول هم گفته است: تاکنون هیچ کس با سامانه ۱۲۵ تماسی نگرفته و اطلاعی از این حادثه به ما نداده است اما همکاران ما به محض اطلاع از وقوع حادثه دست بکار شده اند.

لحظاتی پیش در گفتگوی خبرنگار ما با راننده اتوبوس تور کوهنوردان اهوازی معلوم شد: تعداد کوهنوردان به اضافه راننده ۲۰ نفر پیر و جوان دختر و پسر بودند که در این حادثه تاکنون تعداد ۱۲ نفر نجات یافته ۲ نفر فوتی و از سرنوشت ۶ نفر دیگر آنها هیچ اطلاعی در دست نیست.

منطقه گردشگری چال کندی در بالادست رودخانه دز در 15 کیلومتری سد تنظیمی دز واقع است. این قسمت از رودخانه دز دارای عمق زیادی است و شناکردن در آن خطرناک است.

تکمیلی5:
کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفته است: با اطلاع از وقوع حادثه بلافاصله با فرماندار و معاون فرماندار دزفول و همچنین شهردار دزفول تماس گرفته و خواستار بسیج شدن کلیه نیروها جهت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان شدیم. هم اکنون گروه‌های امداد و نجات هلال احمر، آتش‌نشانی و شهرداری دزفول در منطقه مستقر هستند و کار جستجو برای پیدا کردن مفقودین ادامه دارد.
 
تکمیلی4:
تعداد گردشگران 19 تن بوده است. 13 تن نجات یافته، دو نفر فوت و از سرنوشت 4 تن هنوز اطلاعی در دست نیست. آتش نشانی دزفول با سه اکیپ مشغول جستجوی این 4 نفر است.

تکمیلی3:
اعضای گروه سوار بر تیوپ هایی که با طناب بهم متصل بودند دچار حادثه شدند. محل حادثه جریان آب پرشتاب است و گرداب هایی در رودخانه وجود دارد.

تکمیلی2:
خبرهای دریافتی خبرنگار ما از ضعف و تاخیر در عملیات امداد و نجات حکایت دارد. یادآور می شود این منطقه در محدوده استحفاظی آتش نشانی دزفول نیست اما کارکنان آتش نشانی تنها نیروهایی هستند که نسبت به عملیات امداد و نجات اقدام کرده اند. اورژانس هم آمبولانس هایی را به محل اعزام کرده بود. دلیل عدم اقدام دیگر دستگاههای متولی هنوز مشخص نیست.

تکمیلی1:
این افراد با استفاده از تیوپ در حال تفریحات آبی بودند که دچار حادثه شدند. هنوز از سرنوشت شش تن از این افراد اطلاعی در دست نیست.

درگذشت 2 نفر و نجات 12 نفر/ از سرنوشت 6 نفر اطلاعی در دست نیست+ عکس
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار