کد خبر: ۴۶۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴ 22 July 2017
مسعود حمیدی نژاد ، عضو شورای اجرایی اصولگرایان خانه احزاب خوزستان در خصوص وضعیت احزاب به شوشان گفت : تحزب و حزب گرایی در جمهوری اسلامی بحث نوپایی است. علی رغم اینکه از بدو انقلاب با محوریت شهید بهشتی به سمت شروع و تمرین کار حزبی رفتیم تا به امروز هنوز این بحث جدید است و راه به جایی نبرده است که دلایل متفاوتی دارد.

حمیدی نژاد ادامه داد: وضعیت احزاب در استان نیز از فضای کلی کشور تبعیت می کند و اگر هم احزاب فعالی در استان وجود دارند، به معنای خاص کار حزبی نبوده است. در حزب باید کار تشکیلاتی وجود داشته باشد، افراد به صورت ماهیانه هزینه مشارکت در حزب را بپردازند و اگر حزب تصمیمی گرفت افراد پای آن تصمیم بمانند که چنین فاکتورهای را نه تنها در خوزستان در کل کشور در رابطه با احزاب نداریم.

عضو اصولگرای شورای اجرایی اصولگرایان خانه احزاب استان، کار حزبی در جریان اصلاحات را پررنگ تر دانست و افزود: در جریان اصولگرایی یک سری مجموعه ها ( بسیج و حوزه) وجود دارد که کار حزبی انجام نمی دهند اما کار تشکیلاتی انجام می دهند، به همین دلیل نیاز کمتری احساس کردند که به صورت حزبی ورود کنند و کارها را جلو ببرند. اگر چه جمنا توانست در انتخابات قبل با کار پشتیبانی این نقیصه اصولگرایان را پوشش دهد ولی باز جای کار وجود دارد تا نیروهای ارزشی به سمت کار پشتیبانی و حزبی پیش بروند. کار حزبی با کار تشکیلاتی متفاوت است و جایی که بخواهیم حزب و تشکیلات را یکی بکنیم سخت است.

حمیدی نژاد در خصوص بازگشایی خانه احزاب و تاثیر آن بر تحزب گرایی در استان گفت: قبل از اینکه خانه احزاب یا هر جریان دیگری را بخواهیم سامان دهیم باید فرهنگ آن را ایجاد کنیم، در خصوص خانه احزاب باید اول فرهنگ نقد و پذیرش نقد را ترویج و تبلیغ کنیم. اینکه تفکر مقابل را تحمل نکنیم و با کمک فضای مجازی و رسانه های وابسته آن را تخریب و خانه نشین کنیم یا با دو قطبی سازی اقلیت و اکثریت جامعه را در مقابل هم بگذاریم، بازگشایی خانه احزاب هیچ تاثیری نخواهد گذاشت.

وی ادامه داد: خانه احزاب زمانی تاثیر گذار است که وقتی در آن مکان نشستیم بتواینم همدیگر را تحمل و نقد کنیم و در نهایت هم حرف حق را پذیرا باشیم، اگر این اتفاق بیفتد وجودش میمون و مبارک است در غیر این صورت هیچ اتفاق خواهی نخواهد افتاد، پس لازم است در قدم اول توان فکری و فرهنگی خودمان را بالا ببریم. خانه احزاب می تواند به شکل گیری این فرهنگ کمک کند و گرنه تنها انجام کار حزبی کمک کننده، نخواهد بود.

حمیدی نژاد در خصوص نقش بازگشایی خانه احزاب در توسعه استان گفت: نگاه به استان باید یک نگاه توسعه ای و فارغ از مسائل سیاسی باشد، امروز اولویت استان اقتصاد، اشتغال و آب است. برای دفاع از این اولویت ها ما باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم، اگر این اتفاق بیفتد بازگشایی خانه احزاب کاملا مفید و موثر است ولی اگر درگیر مسائل سیاسی و بچگانه اختلاف ها شویم راه به جایی نخواهیم برد. تنها همدلی و مشخص کردن اولویت ها می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار