کد خبر: ۴۶۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 23 July 2017
با وجود گرمای شدید این روزها در استان خوزستان، شهرستان ایذه هم از این امر مستثنی نبوده و در کنار گرما در برخی از ساعات گرمای شدید را سپری می‌کند.

 این شهرستان به‌واسطه قرار گرفتن در میان کوهستان‌های سر به فلک کشیده شرق استان خوزستان همواره در گذشته و در روزهای گرم سال جز خنک‌ترین و خوش آب و هوا ترین شهرهای استان خوزستان و جنوب کشور به حساب می‌آمد.

با توجه به سدسازی‌های بی رویه در سطح این شهرستان و برداشت آب‌های زیر سطحی این منطقه، همواره تغییر شدید اقلیم به پیامد اصلی و اساسی تبدیل شد.

با این وجود این روزها شاید برای ساعات ابتدای بامداد و انتهایی شب دماهای ۲۸ درجه سانتی‌گراد از این شهرستان به عنوان خنک‌ترین شهر استان گزارش شود ولی آنچه که آشکار است دمای طاقت‌فرسای بالای ۴۵ درجه سانتی‌گراد در روز بوده که شهروندان را تا آخرین ساعات عصر خانه‌نشین می‌کند.

با این وجود و با توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری شهرستان، همچنان عدم توجه به این مساله باعث محروم ماندن مردم ایذه از داشته‌های تفریحی و رفاهی بوده است.

با توجه به جریانات هوایی منطقه از هفته گذشته وزش بادهای شدید به ویژه در ساعات ابتدایی صبح جز پدیده‌های اساسی به حساب می‌آید که باعث برخاستن گرد و غبار محلی ناشی از خشک شدن تالاب بندون می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار