حادثه این بار خبر می کند، فاجعه ریلی در همین نزدیک هاست؛
امیدواریم مسئولان با شنیدن زنگ خطر و اتخاذ تمهیدات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از وقوع فاجعه ای که در همین نزدیکی هاست جلوگیری کنند و خدای ناکرده روسیاهی و افسوس و نوش داروی پس از مرگ سهراب پایان بخش این هشدارها نباشد
کد خبر: ۴۶۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ 23 July 2017
حتما شنیده اید که می گویند حادثه خبر نمی دهد، اما ریل های قطار اهواز-اندیمشک، مشهد و تهران برای چندمین بار از وقوع حادثه و فاجعه ای احتمالی خبر می دهند. با این حال ظاهرا گوش کسی بدهکار نیست و چون تاکنون سریال خروج واگن های قطار از ریل ها تلفات جانی نداشته است، همه چیز عادی جلوه داده می شود و مسئولان فورا مصاحبه می کنند و با خوشحالی از نداشتن تلفات خبر می دهند و اینکه مشکل خاصی وجود ندارد!

برای چندمین بار در هفته های اخیر، واگن های قطار مسافربری مسیر اهواز از ریل خارج شده و بگفته منابع محلی 2 واگن دچار واژگونی شده اند. این حادثه هماند دو حادثه قبلی تلفات جانی نداشته با این حال باعث افزایش نگرانی مردم از انجام سفر با قطار شده است.

سه شنبه گذشته نیز قطار خرمشهر به مقصد تهران در حرکت بود، در ساعت ۱۴:۵۰ دقیقه در محدوده ایستگاه میان آب به هفت تپه شهرستان شوش از ریل خارج شد.

علت این حادثه شدت گرمای هوا و انبساط ریل و فرار قطار از ریل اعلام شد. در اثر این حادثه، مسیر راه آهن خرمشهر به اندیمشک به دلیل این حادثه برای مدتی مسدود بود.
مسئولان صدای زنگ خطر را بشوند
پس از چند روز برای دومین بار قطار مسافری فوق العاده دوم خرمشهر - تهران عصر جمعه در ایستگاه شوش از ریل خارج شد.

این حادثه نیز خسارت جانی در پی نداشت اما باعث مسدود شدن خط آهن اندیمشک - شوش - اهواز در محدوده ایستگاه شوش شد.

ساعتی پیش هم  بگفته مسئولان دو واگن قطار مسافربری اهواز - مشهد ساعت ۱۴ و 30 دقیقه امروز در ایستگاه گلمهک از ریل خارج شد و گروههای مختلف امدادی به منطقه اعزام شده اند.

بنا به این گزارش در حال حاضر، محور ریلی اهواز - تهران بسته شده است.

مدیرکل راه آهن جنوب، عبد الکریم درویش زاده نیز خصوص اتفاقات اخیر گفته است؛ در مناطق جنوب به دلیل دمای بالا همواره موج هایی در خطوط ریلی ایجاد می شود اما چون این موجها ریز است، مشکلی ایجاد نمی کند اما در هفته گذشته افزایش دما در این منطقه بی سابقه بود و حدود ۵۳ درجه بود که مطمئنا این دما روی ریل بالاتر است و شاید به حدود ۶۰ -۷۰ درجه نیز برسد این دمای شدید حرارت که در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است، موجهای بزرگی را در ریل ایجاد کرد که در اثر آن یک سالن به صورت کامل از خط خارج و دو سالن دیگر فقط از یک خط خارج شدند.

به نظر می رسد فرسوده بودن خطوط ریلی نیز مزید بر علت شده است ضمن آنکه استفاده از استانداردهای روز دنیا برای اصلاح خطوط ریلی متناسب با شرایط آب و هوایی و اقلیمی و پیشگیری از حوادث تلخ و ناگوار حلقه مفقوده در میان مصاحبه ها و اظهارنظرهای مسئولان مربوطه است.

وقوع پیاپی خروج واگن ها از ریل در محدوده جغرافیایی خوزستان، زنگ خطری برای مسئولان است و امیدواریم مسئولان با شنیدن زنگ خطر و اتخاذ تمهیدات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از وقوع فاجعه ای که در همین نزدیکی هاست جلوگیری کنند و خدای ناکرده روسیاهی و افسوس و نوش داروی پس از مرگ سهراب پایان بخش این هشدارها نباشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار