هواشناسی خوزستان هشدار داد؛
جریانات جنوبی تا اوایل صبح فردا باعث افزایش رطوبت و شرجی در نوار ساحلی و در مواردی مرکزی خوزستان خواهد شد
کد خبر: ۴۶۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ 23 July 2017
 اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه ای از وقوع گرد و غبار در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط استان خبر داد.

به گزارش تابناک خوزستان، اداره کل هواشناسی خوزستان اعلام کرده است: بر اساس اطلاعیه مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی، خروجی مدل های جهانی و منطقه ای گرد و غبار نشان دهنده وزش باد قابل ملاحظه تا شدید و فعال شدن کانون های گرد و غبار خارجی و داخلی در روزهای سه شنبه بعد از ظهر و چهارشنبه از اواسط وقت است که نتیجه آن افزایش غلظت آلاینده گرد و غبار و کاهش دید افقی ابتدا در مناطق غربی، جنوب غربی و سپس در مناطق مرکزی خوزستان خواهد بود.

بنابر این گزارش، همچنین در روز دوشنبه هفته جاری برای ساعاتی در بعدازظهر احتمال کاهش دید افقی در مناطق غربی خوزستان وجود دارد و در روز های یاد شده با کاهش سرعت باد شاهد بهبود کیفیت هوا خواهیم بود.

در این اطلاعیه به بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان توصیه شده از تردد غیر ضروری خودداری کرده و مسئولان مربوطه نیز تمهیدات لازم را به کار گیرند.

بر اساس این گزارش، بررسی نقشه های پیش یابی برای حداقل سه روز آینده ، وقوع دماهای 50 درجه را در بیشتر نقاط خوزستان نشان می دهد.

گزارش هواشناسی می اقزاید: جریانات جنوبی تا اوایل صبح فردا باعث افزایش رطوبت و شرجی در نوار ساحلی و در مواردی مرکزی خوزستان خواهد شد و در روز دوشنبه تا چهارشنبه وزش باد قابل ملاحظه سبب برخاستن گرد غبار ابتدا در مناطق غربی و سپس مرکزی خوزستان می شود.

یاداور می شود با توجه به افزایش دما و ضرورت کاهش مصرف برق، در طول هفته جاری نیز تایم کاری ادارات استان ساعت۱۳ به پایان خواهد رسید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار