کد خبر: ۴۶۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵ 24 July 2017
 استاندار خوزستان گفت: در خوزستان آنقدر بی مبالاتی شده و جیوه، فاضلاب های صنعتی و مواد سمی در کنار دیگر فلزهای سنگین و آلاینده ها رها شده که سواحل ما را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی عصر یکشنبه در جلسه خارج سازی کشتی های مغروقه ها اظهار کرد: حفظ و صیانت از محیط زیست در ابعاد مختلف امری پسندیده است؛ دولت تدبیر و امید هم به نام دولت زیست محیطی معرفی شده که دستور داده تا هیچ پروژه ای بدون پیوست زیست محیطی انجام نشود.

وی افزود: اعتقاد دارم که می توان شرایط ویژه و یا سخت را مشخص کرد ولی کارها را نیز انجام داد ولی پروژه ها باید پیوست زیست محیطی داشته باشند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: یکی از پروژه های جدلی ما انتقال آب بهشت آباد است که تأکید بر انجام نشدن آن داریم؛ صراحتا سازمان محیط زیست کشور با آن مخالف و در حال پیگیری آن است.

شریعتی بیان کرد: دریا و آب های آزاد منشأ توسعه کشور است و کشوری که به آب های آزاد را ندارد و محصور است دچار محدودیت توسعه ای می شوند.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه محور توسعه سواحل با تأکید بر حفظ این نعمت برای نسل های بعدی است. البته تأکیدات دیگری هم در بخش های مختلف از جمله راه وجود دارد.

استاندار خوزستان گفت: محیط زیست نیز در راستای توسعه درست و علمی مناطق ساحلی باید با ما همکاری کند. در عین حال باید از سواحل صیانت و الزامات زیست محیطی هم رعایت شود.

شریعتی انتقاد کرد: در خوزستان آنقدر بی مبالاتی شده و جیوه، فاضلاب های صنعتی و مواد سمی در کنار دیگر فلزهای سنگین و آلاینده ها رها شده که سواحل ما را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی تأکید کرد: باید فکری به حال این موضوع داشت چون نمی توان به خاطر این فلزات و آلاینده ها هیچ بهره ای از سواحل نداشت. مثلا باید اقدامات لازم برای بهره برداری و استفاده خوب از خور موسی انجام شود.

استاندار خوزستان گفت: امیدوارم این مقررات همراه با راهکار برای اصلاح وضعیت فعلی باشد و بتوانیم از سواحل گسترده استان بهره لازم را برای توسعه خوزستان داشته باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار