مدیرکل دفتر بررسی آلودگی های دریا سازمان محیط زیست:
کد خبر: ۴۶۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ 24 July 2017
 مدیرکل دفتر بررسی آلودگی های دریا سازمان محیط زیست گفت: خور موسی به لحاظ آلودگی محیط زیست وضعیت بحرانی دارد و در صورت تجدید این آلودگی ها بیماری های عصبی و نازایی برای مردم می آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، ضیاءالدین الماسی عصر یکشنبه در جلسه خارج سازی کشتی های مغروقه ها در سالن جلسات خوزستان اظهار کرد: مجوز محیط زیستی، دریابانی و گمرک برای شناورسازی کشتی ها لازم است.

وی افزود: تاکنون ۲۲ شناور غرق شده از اروند بدون هیچ سرنوشت معلومی خارج شده است. اکنون هم مسئله خارج سازی مغروقه ها از خور موسی مطرح هست ولی در صورتی که باید کارون در اولویت قرار می گرفت.

مدیرکل دفتر بررسی آلودگی های دریا سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه باید تکنولوژی های خارج سازی ایمن برای مغروقه ها را داشته باشیم، گفت: مالک هفت شناور خور موسی (ستاد فرمان امام یا مالک شخصی) باید تضمین کافی برای بیرون آوردن کشتی و عدم ایجاد آلودگی در حین رسیدن به خشکی را داشته باشند.

الماسی تصریح کرد: نهادهای متولی باید درگیر با این امر شوند که مشکل آلودگی خدایی نکرده از این بیشتر نشود؛ آلودگی های دریایی به ویژه در خور موسی فقط لکه های نفتی مشهود در دریا نیست بلکه آلودگی های خطرناک دیگری هم مطرح است.

وی بیان کرد: مقادیر بالای آلایندگی ها که در رسوبات دریا مشاهده شده و با جابجایی مغروقه ها این آلاینده ها و جیوه های سنگین را در آب رها و مردم را با مشکل مواجه می کند.

مدیرکل دفتر بررسی آلودگی های دریا سازمان محیط زیست یادآور شد: محیط زیست هیچ گونه تعارضی با توسعه ندارد ولی مسئله ما ادغام الزامات محیط زیست با اجرای کارها است. مثلا برش کاری مغروقه زیر دریا با چه الزامات زیست محیطی انجام می شود.

الماسی تأکید کرد: قطعا محیط زیست در واقع هم راستا بودن با مسائل به صورت پایدار و ایمن برای تحقق توسعه است.

وی در پایان انتقاد کرد: خور موسی به لحاظ آلودگی محیط زیست وضعیت بحرانی دارد و در صورت تجدید این آلودگی ها آن وقت بیماری های عصبی و نازایی برای مردم خواهد آورد.

منبع: مهر
برچسب ها: خورموسی ، محیط زیست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار