کد خبر: ۴۶۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 24 July 2017
متأسفانه به ورزش و ورزشکاران هندیجان توجه نشده، جهت اعزام تیم‌ها به مسابقات ورزشی اداره ورزش و جوانان هزینه رفت‌وآمد آن‌ها را پرداخت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرهندیجان، ورزش هندیجان دچار اختلالات بسیاری شده به‌طوری‌که نمی‌تواند به‌خوبی مسائل و مشکلات درونی خود را مدیریت کند. ضعف مدیریت ازیک‌طرف و کمبود اعتبارات از سوی دیگر سبب سکته مغزی شدید آن شده و تا سالیان دراز هم، ممکن نیست به نتیجه مطلوبی برسد.

تنها راه حفظ جوانان از هرگونه بیماری جسمی و روانی انجام فعالیت های ورزشی است لذا متخصصان و پزشکان سراسر جهان به همه مردم در سنین مختلف سفارش‌های مؤکد جهت انجام روزانه یک ساعت ورزش را می‌کنند.

در کشور ما تنها راه سرگرمی جوانان آن‌هم به‌صورت مناسب انجام ورزش است لذا سیل عظیمی از جوانان ایران به‌سوی اماکن و سالن‌های ورزشی سرازیر شده و در رشته های موردعلاقه خود مشغول فعالیت هستند.

هندیجان نیز مستثنا از دیگر شهرهای ایران نیست جوانان این خطه محروم و مظلوم در ایام تابستان بیشتر ورزش را انتخاب و به‌سوی فعالیت‌های ورزشی سوق پیدا می‌کنند این جوانان با اشتیاق فراوان به‌سوی ورزش رفته اما در درون ورزش هندیجان چاله‌های عظیمی از بدبختی و درماندگی وجود دارد.

ورزش هندیجان اما به دلیل ضعف‌های شدیدی که همه را از خود فراری داده و نمی‌تواند مدیریت لازم را داشته باشد چه برسد به جذب جوانان و آموزش راه‌های صحیح زندگی به آن‌ها، جوانان با شور و هیجان به سالن‌ها آمده تا رمز سلامتی و موفقیت را یاد بگیرند اما زهی خیال باطل هندیجان سالن، امکانات، تجهیزات درستی ندارد.

6 سال استخر شنای هندیجان رهاشده است

سالن‌های ورزشی هندیجان نامناسب، کف‌پوش‌ها پاره، سقف‌ها پوسیده، استخر شنای 6 سال ناتمام، هزینه‌های بالای سالن‌ها،نبود مدیریت قوی و حساب‌های خالی، استفاده نکردن صحیح از امکانات موجود همگی سبب شده این ورزش سال‌های گذشته مُرده باشد.

این عدالت نیست در استان و شهرستانی که منبع نفت، گاز، پتروشیمی و هزاران موهبت الهی، جوانان آن در اندر خم یک سالن مجهز و یا یک استخر شنای سرپوشیده باشند این حق مردم مظلوم و محروم هندیجان نیست.

پایتخت‌نشینان در کنار تفریحات گوناگون و در آب و هوایی لطیف، بارانی قرارگرفته اما جوان هندیجان در دمای بیش از 60 درجه در سالن بی‌دروپیکر مشغول خودسازی و ورزش باشد این حق و انصاف نیست و نخواهد بود.

جوانان ورزشکار و مردم ورزش دوست هندیجان بارها به مسئولان اعلام کرده‌اند اگر امکانات نمی‌دهید حداقل مدیران غیربومی،ناتوان، پروازی،  برای ما نفرستید بگذارید با درد خود بمیریم و حداقل خودمان برای این ورزش سکته زده دستگاه تنفس تهیه کنیم.

ورزش هندیجان مُرده و مسئولان به آن توجه ندارند

محسن گلاف دبیر کمیته مچ اندازی شهرستان هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: متأسفانه مسئولان ورزش هیچ‌گونه توجهی نه به ورزش و نه به ورزشکاران دارند.

وی که اخیراً در مسابقات مچ اندازی شیراز به‌عنوان مسئول کمیته داوران مسابقات مچ اندازی استان فارس انتخاب شد، افزود: برای اعزام تیم‌ها به مسابقات رسمی اداره ورزش و جوانان یک ریال به ورزشکاران و هیئت‌های ورزشی پرداخت نمی‌کند.

 دبیر کمیته مچ اندازی هندیجان در خصوص عناوین قهرمانی خود، بیان کرد: 15 دوره قهرمان مسابقات مچ اندازی استان خوزستان، دو دوره قهرمان مسابقات در کشور، یک دوره عنوان چهارم آسیا (استان گلستان ایران)، یک دوره عنوان پنجم مسابقات بین‌المللی (ایران، آذربایجان غربی) را کسب کرده‌ام.

وی گفت: از سال 1386 ورزش مچ اندازی را شروع و زیر نظر هیئت بدن‌سازی فعالیت می‌کنیم و به‌احتمال 99 درصد طبق اعلام نظر فدراسیون جهانی مسابقات مچ اندازی به ورزش‌های المپیکی افزوده شود.

گلاف عنوان کرد: 20 روز پیش در مسابقات آسیای در قرقیزستان بنده به دلیل نداشتن هزینه نتوانستم در مسابقات شرکت کنم بچه‌های ایران با حضور چهارده تیم قدرتمند آسیا توانستند مقام سوم تیمی را کسب کنند و این افتخاری بس بزرگ بود که ما هم می‌توانستیم برای استان خوزستان و هندیجان کسب کنیم.

وی افزود: متأسفانه هیئت بدن‌سازی و دبیر مچ اندازی هیچ‌گونه محل یا دفتر جهت برگزاری، جلسات، همایش‌ها، هماهنگی‌های لازم را ندارد.

به جوانان ورزشکار هندیجان توجه نمی‌شود

دبیر کمیته مچ اندازی شهرستان هندیجان بیان کرد: هنگامی‌که ورزش مچ اندازی به ایران آمد ما جوانان هندیجانی جزو نفرات اول بودیم که این هیئت را در هندیجان راه‌اندازی کردیم. از سال 1386 تاکنون در چهار دوره مقام اول تیمی در مسابقات استان خوزستان کسب کردیم.

وی گفت: متأسفانه به سبب مشکلات مالی، نبود وسیله نقلیه جهت اعزام به مسابقات و حمایت نکردن اداره ورزش جوانان هندیجان اکثر ورزشکاران این رشته از ادامه فعالیت بازمانده‌اند. ورزش نیاز به حمایت جدی دارد این‌گونه نیست که ما با یک مقدار بودجه ناچیز همه‌چیز را مدیریت کنیم.

گلاف عنوان کرد: در حال حاضر با مخارج شخصی خود چند تن از دوستان را جمع کردیم تا در مسابقات استانی انتخابی کشوری شرکت کنیم ولی متأسفانه اداره ورزش هندیجان اعلام کرد ما هیچ هزینه‌ای برای اعزام به مسابقات نداریم.

وی افزود: بنده چند تن از جوانان زبده در این بخش را به کار گرفته و اطمینان دارم در انتخابی کشوری برای مسابقات جهانی که در استان سمنان برگزار می‌شود انتخاب شوند.

دبیر کمیته مچ اندازی شهرستان هندیجان بیان کرد: تاکنون از سوی مسئولان شهرستان بخصوص تربیت‌بدنی در جهت تقدیر و تشکر از ورزشکاران قهرمان که نام هندیجان را پرآوازه کرده‌اند صورت نگرفته یا اینکه احوالی از ما جویا نشده‌اند.

با هزینه‌های شخصی به مسابقات کشوری و جهانی می‌رویم

 وی افزود: در مسابقات کشوری استان فارس 6تن از ورزشکاران زبده هندیجان با هزینه شخصی مبلغی بالغ‌بر پانصدهزار تومان به مسابقات اعزام کردم. این در حالی است که بنده فقط یک شغل ساده صیادی دارم که کم‌درآمد است.

دبیر کمیته مچ اندازی شهرستان هندیجان بیان کرد: متأسفانه ورزش و ورزشکار در هندیجان رهاشده و متولی مناسبی ندارد.

سعید زکوی رئیس هیئت کاراته هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: بنده در حال حاضر 15 سال سابقه ورزشی با عناوین قهرمانی بین‌المللی، ملی، استانی دارم.

وی افزود: از دلایل ضعف ورزش هندیجان نبود تجهیزات اختصاصی استاندارد برای هیئت‌ها، ورزشکاران و باشگاه‌های ورزشی در سطح شهر است که ما سعی و تلاش فراوانی برای رفع این نقیصه صورت داده اما تاکنون نتیجه نگرفته‌ایم.

رئیس سبک نیوفول کنتاکت کاراته بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما نبود سالن اختصاصی برای ورزش‌های رزمی است به‌طوری‌که اکنون بیش از 10 رشته در یک سالن غیر مجهز در دمای این روزهای خوزستان در حال تمرین هستند.

جوانان به امید پیشرفت تابستان به ورزش روی می‌آورند

وی گفت: جوانان عزیز ما در فصل پاییز و زمستان مشغول تحصیل در مدارس، دانشگاه بوده و فقط در فصل تابستان است که بیشتر برای اوقات فراغت به ورزش رو آورده اما در این ایام هم باید در گرما، شرجی طاقت‌فرسا تمرین کنند.

زکوی عنوان کرد: در طول روز در دمای بیش از 60 درجه هندیجان به‌هیچ‌عنوان نمی‌شود وارد خیابان شد چه برسد به سالن بخارزده تربیت‌بدنی هندیجان که بخواهیم تمرین کنیم فقط بعدازظهرها آن‌ها همه رشته‌ها باهم دیگر می‌خواهند تمرین کنند که فضا بسیار کم و تراکم زیاد است.

وی افزود: سالن‌های ورزشی هندیجان به سرویس‌هایگرمایشی، سرمایشی مجهز نیست متأسفانه این سالن‌ها حتی سرویس بهداشتی، رختکن، آب‌سردکن، تُشک مناسب برای تمرین ندارد. پس چگونه است که مسئولان می‌خواهند برای جوانان رفاه و سلامتی به ارمغان بیاورند.

مربی کاراته هندیجان بیان کرد: همان‌طور که در ورزش می‌توان روح، روان، جسم انسان را پاکیزه، سالم نگه داشت در آن صورت هم که اگر مشکلات را به نحو احسن رفع نکنند موجب ضرر و زیان جبران‌ناپذیری می‌شود.

وی گفت: ورزش کردن بروی تشک‌های غیر استاندارد در گرمای طاقت‌فرسا، شرجی‌های 90 درصدی می‌تواند جان یک نوجوان را بگیرد مسئولان باید به فکر چاره باشند با این امکانات بسیار ضعیف نمی‌توان یک جوان برومند را در ورزش حفظ کرد.

سالن رزمی هندیجان در حال فرسایش و تخریب است

زکوی عنوان کرد: سالن خانه کشتی ورزمی در حال تخریب، فرسایش بوده این موضوع خطر بزرگی برای ورزشکاران عزیز شهر هندیجان است لذا این مسئله بحرانی هنوز موردتوجه مسئولان قرار نگرفته است.

وی افزود: هیئت کاراته بیش از 100 هنرجو داشته که به سبب نبود هزینه نمی‌توانند به مسابقات استانی، ملی، بین‌المللی اعزام شوند و این یعنی شکست جوانان ما، عقب‌گرد نبود آینده موفق که همگی ضعف مدیریت ورزش هندیجان را در پی دارد.

رئیس هیئت کاراته هندیجان بیان کرد: ما در استان و شهری زندگی می‌کنیم که منبع سرشار نفت، گاز، پتروشیمی است چرا باید جوانان ما نتوانند در یک مسابقه استانی شرکت کنند، این‌همه بودجه کجا مصرف می‌شود؟

وی گفت: مسئولان باید از مربیان زحمت‌کش حمایت و ضمن برقراری مقرری آن‌ها را بیمه تأمین اجتماعی کرده تا حداقل بدانند آینده بهتری در پیش دارند و با خیالی آسوده مشغول آموزش به فرزندان ایران‌زمین بپردازند.

زکوی عنوان کرد: از همه مسئولان هندیجان بخصوص امام‌جمعه، نماینده مردم در مجلس، فرماندار تقاضای رسیدگی به مشکلات ورزش راداریم و نگذارند جوانان عزیز ما در مشکلات ورزش شکسته شوند.

محمد چا روسایی سرمربی کشتی هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: بنده از سال 1388 مربیگری را آغاز و در همان ایام استعدادیابی نوجوانان را در سطح مدارس شروع کردم.

وی افزود: در دوران مدیریت اسبق ورزش هندیجان (امید احمدزاده) ورزش مشکلات کمتری داشت تا جایی که ما برای فعالیت‌های ورزشی دغدغه کمتری داشته بودیم.

دبیر هیئت کشتی هندیجان بیان کرد: متأسفانه در دوران فعلی ورزش هندیجان مشکلات نه‌تنها حل نشد بلکه دوچندان شده و اوضاع ورزش وخیم گشته است. مدیریت وعده خرید دوتخته تُشک، اختصاص هزینه اعزام به مسابقات استانی و ملی به ما داده بودکه اجرایی نشد.

وی گفت:دوسال است مشکلات ورزش عمیق‌تر شده و ورزش هندیجان روزبه‌روز در چاله عظیمی فرو می‌رود، به‌طوری‌که در این اواخر به ورزشکاران کم لطفی و چهره کشتی را در اذهان عمومی طور دیگری نمایان می‌شود.

چا روسایی عنوان کرد: سالن کشتی ازلحاظ بهداشتی در وضعیت اسفناکی قرار دارد و هیچ‌گونه نظارتی از سوی مقامات ورزش هندیجان نیست. هر سالن نیاز به سرویس بهداشتی و رختکن مناسب دارد اما متأسفانه کسی به‌سلامت ورزشکاران اهمیت نمی‌دهد.

 به درخواست‌های ورزشکاران کم توجهی می شود

وی افزود: متأسفانه ورزش هندیجان روبه نابودی رفته ورزشی که پر مدال‌ترین و پرافتخارترین ورزش استان بود اکنون سالن‌های آن سرویس بهداشتی ندارند، تیم‌ها توانایی رفتن به مسابقات استانی را ندارند. چندین نوبت با مراجعه به مسئولان درخواست مساعدت برای حل مشکلات کردیم اما تاکنون توجهی به هیچ‌کدام از خواسته‌های به‌حق ورزشکاران نشده است.

سرمربی کشتی هندیجان بیان کرد: خانواده‌های ورزشکاران نوجوان به سبب مشکلات بهداشتی سالن کشتی، خرابی سرویس بهداشتی، نداشتن شبکه لوله‌کشی، قطع آب و دیگر موارد حاضر نیستند فرزندان خود را به سالن‌های ورزشی هندیجان بفرستند و این زنگ خطر برای ورزش است.

وی گفت: با توجه به مشکلات بهداشتی و شیوع بیماری‌های پوستی در شرایط نامساعد ورزشی، تعداد ورزشکاران این رشته از 80 به 10 نفر کاهش پیداکرده‌اند، این مشکلات شامل رزمی‌کاران نیز می‌شود.

جعفر جغتایی مسئول سالن ورزشی بصیرت هندیجان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: سقف سالن بصیرت نیاز به تعمیرات دارد و این موضوع قبل از ایام بارندگی انشالله باید تعمیر شود.

وی افزود: ورزش هندیجان نیاز به امکانات، تجهیزات و تحول اساسی دارد. جوانان ما علاقه زیادی به ورزش‌های قهرمانی دارند. اگر سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی واگذار شوند مشکلات سالن‌ها کمتر می‌شود.

منبع: تسنیم
برچسب ها: هندیجان ، ورزش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار