کد خبر: ۴۶۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴ 24 July 2017
راوی در شماره اخیر روزنامه نور خوزستان چنین نوشت:

در سال هاي گذشته و حال يكي از آمارهاي بالاي مرگبار در خوزستان مربوط به تلفات جاني در جاده هاي استان بود و از اين بابت ركورد دار در كشور بوديم اما گويا قرار است در موارد ديگر مرگ و مير هم ركورد بياوريم كه چنين وضعيتي قابل تامل است و بايد علت يابي شود و راهي براي پايين آوردن اين ركوردهاي زيان بار پيدا كنيم.

آماري كه به آن اشاره شد، مربوط به تلفات غرق شدگي در دو ماهه اول امسال است كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۵/۷ درصد رشد داشته است.

در اين مدت ۱۲۰ نفر غرق شده اند كه از اين تعداد ۱۰۷ نفر مرد و ۲۲ نفر زن بوده اند. در قضيه تلفات جاده اي دليل مرگ و ميرهاي ناشي از حوادث رانندگي را غالباً خطاي انساني مانند خواب آلودگي، سبقت غيرمجاز، جاده هاي غيراستاندارد و خودروهاي بي كيفيت مي دانند، اما در مورد قربانيان رودخانه ها، دلايل اصلي چيست؟ آيا مي توان عنوان كرد كه عامل اصلي غرق شدگي ، نا آشنايي به فن شناست؟ 

به نظر نمي رسد مشكل اين باشد چرا كه در بسياري از موارد غرق شدگي ، مغروق در حال شنا نبوده و اصلاً قصد شنا نداشته، در موارد ديگر هم دليل غرق شدن اطلاع نداشتن از قسمت هاي خطرناك رودخانه بوده است. نمونه بارز چنين غرق شدن ها، حادثه غم انگيز غرق شدن تعدادي از هم استاني هاي ما در چال كندي دزفول است. حادثه اي كه با وجود داشتن تلفات جاني تاكنون هيچ مطلبي درباره دليل وقوع آن اطلاع رساني نشده است. يعني نگفته اند كه سرنشينان قايق كه به قصد تفريح و به صورت تور در رودخانه قصد تفريح داشته اند بدون هدايت و با حضور افراد مسئول و همراه داشتن نجات غريق و وسايل ايمني مربوطه بوده اند يا خير و مثلاً‌ چه طور خانواده اي راضي شده پسر پانزده ساله آنها با گروهي چنين سفر خطرناك و بدون بازگشتي داشته باشد.

و بعد ديگر حادثه بايد از اين جهت بررسي شود كه آيا در نقاطي از رودخانه مانند محل همين گرداب مرگ كه قربانيان خود را شكار كرد، علائم و هشدارهاي لازم نصب شده يا خير. البته آب رودخانه دز كلاً تيز است و شنا در آن خطرناك است مگر در نقاطي از ساحل باشد كه تاسيساتي در آنجا نصب و محصور شده است اما با توجه به اينكه در فصل گرما رفتن به رودخانه از طرف مردم به خصوص جوانان امر عادي است و به خصوص افراد غير محلي از وضعيت رودخانه اطلاع ندارند، لازم است تمهيدات و اقدامات ضروري هشدار دهنده در جاي جاي رودخانه انجام شود.

مطلب ديگر اين است كه آيا در سواحل و امتداد رودخانه، گشت هاي مجهز به نيروي نجات غريق و وسايل مورد نياز وجود دارد؟

به هر حال انتظار اين است كه حادثه مرگبار رودخانه دزفول كه همچنان چند خانواده چشم انتظار خبري از جگرگوشه هايشان كه قرباني اين حادثه شده اند، هستند موجب شود براي امن كردن رودخانه و جلوگيري از افزايش قربانيان از اين دست اقداماتي از جانب مسئولان انجام شود.

گراني پياز، سر از دفتر رئيس جمهوري درآورد
پياز همچنان در بازار ترك تازي مي كند و حاضر به كوتاه آمدن نيست تا جايي كه مسئولان از مبارزه با آن عاجز مانده و دست به دامان رئيس جمهور شدند: بر اين اساس رئيس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي از ارسال نامه به رئيس‌جمهور درباره افزايش قيمت كالاهاي اساسي خبر داد.

علي اكبري رئيس كميسيون كشاورزي، آب و منابع از مكاتبات اين كميسيون با رئيس‌جمهور، وزير جهاد كشاورزي و رئيس ستاد تنظيم بازار براي كاهش و كنترل قيمت‌ كالاهاي اساسي همچون گوشت قرمز، مرغ و پياز خبر داده اما گفته: البته تاكنون پاسخي در جواب به اين مكاتبات به كميسيون واصل نشده است.

وي اضافه كرد: قطعاً تداوم افزايش قيمت‌ كالاهاي اساسي همچون گوشت قرمز، مرغ و پياز دهك‌هاي پايين جامعه را با مشكلاتي مواجه مي‌كند و فشار مضاعفي بر خانواده‌هاي كم درآمد وارد مي‌كند.

رئيس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس بي‌برنامگي در تنظيم بازار و عملكرد وزارت جهاد كشاورزي را عامل اين وضع دانسته است.

از سرنوشت انتخابات شوراي شهر پنجم اهواز چه خبر؟
سرپرست فرمانداري اهواز بار ديگر اعلام كرد كه صحت انتخابات شوراي شهر اهواز تاييد شده و پرونده تخلفات شوراي شهر اهواز در مراجع قضايي در دست اقدام است.

به گفته خون ميرزايي انتخابات شوراي شهر اهواز به تاييد هيات نظارت شهرستان و هيات عالي نظارت استان رسيده و به فرمانداري اعلام شده كه فرمانداري نيز برابر آيين نامه اجرايي آگهي عمومي كرده است.

وي اين را هم گفت كه : همه راهكارهاي قانوني براي رسيدگي به اعتراضات پيش بيني شده و نامزدهاي معترض بر اساس قانون، شكايت هاي خود را مطرح كرده و رسيدگي لازم انجام شده است.

خون ميرزايي با بيان اينكه در بازشماري آرا اشكالات كنار گذاشته شد، تاكيد كرد: به تمام تخلفات رسيدگي و نتايج اعلام شده آرايي است كه تخلفات از آنها پاك شده است.
خون ميرزايي از طرح پرونده تخلفات انتخابات شوراي شهر اهواز در دادگاه خبر داد و گفت: پرونده تخلفات اين انتخابات در بستر قانوني خود مورد رسيدگي قرار مي گيرد و در مراجع قضايي در دست اقدام است.

بر اساس اين گزارش، نتايج اوليه پنجمين دوره شوراي شهر اهواز ۳۱ ارديبهشت و نتيجه نهايي آن ۳۱ خرداد اعلام شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار