کد خبر: ۴۶۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 24 July 2017
 مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور گفت: با پایان خرید تضمینی محصول گندم در استان خوزستان ، یک میلیون و 352هزار و982تن گندم از کشاورزان خریداری و به انبارها و سیلوهای درون و برون استانی انتقال یافت.

به گزارش ایرنا سیاوش حسین پور دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی با بیان اینکه خوزستان رتبه نخست خرید گندم به قیمت تضمینی را در کشور کسب کرده، افزود: این میزان خرید با بهره گیری از 105 مرکز و کمیسیون خرید و همکاری مراکز وابسته به تعاون روستایی با خرید 193هزار و 388محموله گندم انجام شد.

وی بیان کرد: از این میزان خرید محصول ، یک میلیون 188هزار و 707تن گندم معمولی و 164هزار و 275تن گندم دروم است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور با بیان اینکه در سال جاری این شرکت با استفاده از فضای استاندارد و ذخیره سازی سیلوهای گندم بخش دولتی و خصوصی با ظرفیتی بالغ بر یک میلیون و 100هزار تن ، نسبت به ذخیره سازی گندم اقدام کرد و افزود: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید چهار درصد و 2 درصد غیرمفید با قیمت 13 هزار ریال و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت 13هزارو 300 ریال خریداری کرد.

حسین پور گفت: با پیگیری شرکت بازرگانی دولتی ایران و مساعدت های بانک کشاورزی تاکنون بیش از 17هزار میلیارد ریال وجه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور ، موجودی سیلوهای استان را مطلوب خواند و افزود: هم اکنون هیچ گونه مشکلی از حیث تامین گندم در استان خوزستان نداریم.
براساس اعلام وزارت جهادکشاورزی تاکنون هفت میلیون و 100هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان سراسر کشور به نرخ تضمینی خریداری شده است.

مصرف سالانه گندم در خوزستان در بخش های نانوایی و عشایری حدود 504هزار تن و بقیه تولیدی استان مازاد برنیاز است.

استان خوزستان سالانه با تولید 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی و دامی و شیلاتی به ارزش بیش از 70هزار میلیارد ریال رتبه نخست را در کشور دارا است.

در این استان زرخیز با داشتن 1.2 میلیون هکتار زمین کشاورزی زیرکشت بیش از 120نوع محصول کشاورزی و باغی تولید می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار