کد خبر: ۴۶۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 24 July 2017
 معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: جستجوی غرب وشرق رودخانه دز برای یافتن اثری از مفقودان حادثه چال کندی دزفول تاکنون بی نتیجه مانده و جستجو در روز چهارم پس از حادثه به همت استانداری خوزستان و بسیج نیروهای امدادی استان از سر گرفته شد.

امیر عیسی زاده روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود:تاکنون 18 اکیپ آبی به صورت جداگانه رودخانه دز را برای یافتن اثری از سه مفقود حادثه چال کندی رصد کرده اند همچنین روز یکشنبه سه اکیپ در خشکی شرق رودخانه دز (شهیون) و غرب رودخانه ( پاپی آباد اندیمشک) به جستجو پرداختند که همه جستجوها بی نتیجه ماند.

وی با بیان اینکه تاکنون 12 اکیپ مختلف جستجو در خشکی را انجام داده اند و 60 نفر نیز در اندیمشک در ساحل رودخانه دز به جستجو پرداخته اند گفت:امروز نیز با همت استانداری خوزستان کلیه نیروهای امدادی بسیج شدند و یک گروه 18 نفره همراه با دوربین های مجهز و تیم های پهبادی به منطقه اعزام شدند تا مناطق کوهستانی و دیواره های رودخانه را تجسس کنند.

وی ادامه داد:اکیپ اعزامی استان شامل نیروهای امداد و نجات استان ،قرارگاه خاتم سپاه و گروه های مردم نهاد در زمینه کوهنوردی و امداد ونجات می باشند که از امروز تمام توان خود را برای یافتن اثری از مفقودان حادثه چال کندی بکار گرفته اند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه در برخی مناطق عبور غواصان نیز خطرناک است گفت:برای جلوگیری از تلفات بیشتر باید کار جستجو بصورت کاملا کارشناسی و با استفاده از تجهیزات ادامه یابد.

عیسی زاده اظهار کرد:با توجه به اینکه احتمال وجود دارد برخی شکاف های منطقه از دید پهپاد و بالگرد دور مانده باشند اکیپی مناطق بعد از محل حادثه در کوهستان را جستجو خواهد کرد تا همه مناطق بررسی شده باشد.

وی گفت:همچنین برخی مناطق اندیمشک نیز هنوز به درستی رصد نشده که امروز دوباره رصد این مناطق انجام خواهد شد ضمن اینکه رصد برخی مناطق بخش شهیون نیز انجام خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه دزفول بیان کرد:حادثه چال کندی دزفول دوباره بازبینی شده و گروه امدادی ویژه ای که از اهواز به دزفول آمدند محل حادثه را از منطقه کول خرسان تا محل حادثه بررسی کردند ولی این تلاش ها نتیجه ای در بر نداشت و همچنان اثری از سه مفقود نیست.

وی افزود:اگر امروز و فردا جستجو در خشکی بی نتیجه باشد دوباره به گشت آبی خواهیم پرداخت و تمام توان خود را بر تجسس در رودخانه دز خواهیم گذاشت .

19 گردشگر که روز پنجشنبه گذشته از اهواز به دزفول سفر کرده بودند هنگام شنا در منطقه چال کندی دزفول دچار حادثه شده و 2 نفر از آنها غرق شدند.

از این گروه ، تعداد 14 نفر نجات یافته و جستجو برای نجات سه نفر دیگر ادامه دارد.

منطقه گردشگری چال کندی در بالادست رودخانه دز در فاصله 15 کیلومتری از سد تنظیمی دز واقع است.

این منطقه با عمق زیاد ، شدت جریان آب و وجود گرداب برای شنا بسیار خطرناک است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار