کد خبر: ۴۶۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ 24 July 2017
کارکنان پیمانکاری و قراردادی صنعت نفت از حق بدی آب و هوا محرومند؛ این درحالیست که کارمندان دولت و ستادی‌ها در مناطق جنوبیِ کشور این حق را دریافت می‌کنند

به گزارش خبرنگار ایلنا، براساس یکی از بندهای ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، حق بدی آب و هوا برای کارمندان دولت در خوزستان ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد؛ این مولفه حقوقی در حال حاضر، ۷ تا ۹ درصد است.

در هفته‌های گذشته، همایون یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، بار‌ها خواستار افزایش حق بدی آب و هوا شده و گفته است: درخواست ما افزایش آن تا ۲۵ درصد است.

این درخواست درحالی مطرح می‌شود که کارگران پیمانکاری و قراردادی صنعت نفت که طرف قرارداد با شرکت‌های خصوصی هستند، از حق بدی آب و هوا محرومند و چنین مزایایی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

تبعیض فقط محدود به این قبیل مزایای مزدی نیست. در هفته‌های جاری، طبق بخشنامه استانداری خوزستان به علت گرمای شدید، ساعت کار پرسنل اداری و ستادی تا ساعت ۱۳ تعیین شده؛ اما عملیاتی‌ها و کارگران پیمانکاریِ صنعت نفت و حفاری از این مزیت نیز محرومند.

کارگران پیمانکاریِ جنوب که با سخت‌ترین شرایط و با دستمزدهای بعضا حداقلی مشغول به کار هستند، بار‌ها درخواست کرده‌اند که تبعیض شغلی در بخش نفت و گاز و پتروشیمی از بین برود؛ که البته مهم‌ترین قدم برای رفع تبعیض، ساماندهی قرارداد موقتی‌ها و حذفِ سلسله مراتبِ پیمانکاران است.

باید گفت قبل از انتخابات در زمینهٔ رفع تبعیض در صنعت نفت، وعده‌هایی داده شد؛ اما تا این لحظه هیچ قدمی در راه عملی شدن این وعده‌ها برداشته نشده است.

برچسب ها: صنعت نفت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار