کد خبر: ۴۶۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 25 July 2017
کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران خواستار دریافت حقوق های معوقه خود شدند.

به گزارش ایرنا این کارگران از 29 تیر ماه سال جاری و پنج روز پیش با حضور در محل کار خود در اعتراض به دریافت نکردن حقوق معوق خود دست از کار کشیدند.

یکی از کارگران گروه ملی که نخواست نامش فاش شود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به جز فروردین ماه سال جاری حقوق باقی ماه‌ها هنوز پرداخت نکردند این در حالی است که در همه ماه‌ها سرکار حاضر بودیم و خط تولید فعال بود و تولید داشتیم.

وی ادامه داد: با وجود این که در چند ماه گذشته حقوق دریافت نکردیم اما خط تولید را متوقف نکردیم و از مدیران درخواست کردیم که حقوق ما را پرداخت کنند اما کسی توجهی نمی‌کرد.
این کارگر گروه ملی با اشاره به وعده های ضد و نقیض حرف های مدیران بالادستی‌شان درباره علت پرداخت نشدن حقوق‌هایشان بیان کرد: هر بار دلیل پرداخت نشدن حقوق کارگران را بلوکه شدن پول ها توسط دادگستری اعلام میکردند یا می گفتند پول ها آزاد شده و در بانک ملی است. 

وی ادامه داد: الان از مدرسه فرزندام پیام فرستاده اند که شهریه ها باید هر چه زودتر پرداخت شود تا فرزندم را بتوانم در مدسه ثبت نام کنم پول قبض های آب و برق خانه چند ماه است پرداخت نشده، شاید کسی باورش نشود حتی طی چند شب گذشته شام برای خوردن نداشتیم و جلو خانواده سرافکنده شدیم.

وی بیان کرد: هیچ گونه امیدی به ما داده نمیشود، ما کارگر هستیم و همه زندگیمان به همین حقوق اندک وابسته است. مهندسان و ککارشناسان کارخانه همچنان حقوق های بالای خود را د ریافت میکنند ولی ما ماه ها است که در مقابل زن و بچه سرافکنده هستیم .

** حقوق کارگران طی 10 روز آینده پرداخت می‌شود
رئیس هیات مدیره گروه ملی صنعتی فولاد ایران با تایید این اعتصابات گفت: کارگران گروه صنعتی ملی فولاد فقط حقوق 2 ماه را دریافت نکردند و به خودشان هم توضیح داده‌ایم که چه زمانی حقوقشان پرداخت می‌شود.

حمید محمودی درباره این که چرا تاکنون حقوق این کارگران پرداخت نشده توضیح داد: علت پرداخت نکردن حقوق آنها این است که ما هنوز پولمان دریافت نکرده‌ایم.

وی تاکید کرد: حقوق کارگران طی یک هفته تا ده روز آینده پرداخت می‌شود. 

رئیس هیات مدیره گروه ملی صنعتی فولاد ایران با اشاره به حقوق‌های پرداخت شده این کارگران اظهار کرد: حقوق ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد کارگران پرداخت شده است اما این کارگران به طور کلی 2 ماه حقوقشان عقب است و زمانی که من به این کارخانه آمدم حقوقشان پنج ماه عقب بود که پس از گذشت یک سال به تدریج از پنج ماه به 2 ماه رسیده است . 

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر نیز خط فولاد سازی فعال است.

بر اساس این گزارش، ﮔﺮﻭﻩ ﻣﻠﯽ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻓﻮﻻﺩ ﺍﯾﺮﺍﻥ از معدود تولیدکنندگان بزرگ محصولات نوردی با ظرفیت سالیانه یک میلیون و 435 هزار تن فرآورده های فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی و بیش از سه هزار نفر نیروی کار متخصص و متعهد است که در شرق اهواز قرار دارد.

این شرکت در سال 88 به بخش خصوصی واگذار شد و در پی مطرح شدن پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در سال 1390 تاکنون زیر نظر دادستانی و مدیران منصوب آن اداره شده است. بلاتکلیفی این شرکت موجبات زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی را فراهم کرده و کارگران و پیمانکاران این شرکت تا کنون چندین بار برای مطالبات خود تجمع کرده اند.

شرکت گروه ملی فولاد اسفند ماه پارسال به بانک ملی واگذار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار