کد خبر: ۴۶۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶ 25 July 2017
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کلانشهر اهواز با اشاره به افت فشار در برخی از مناطق شهری گفت:50 هزار انشعاب غیر مجاز و رشد نامتوازن توسعه در این شهر از دلایل مهم افت فشار آب است.

فردوس کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، با اشاره به معضلات پیش‌روی این شرکت در حوزه خدمت رسانی اشاره و اظهار کرد: یکی از مشکلات بسیار حاد که در حوزه آبرسانی با آن مواجه هستیم، موضوع افت فشار است که دلایل مختلفی دارد و از جمله مهمترین آن‌ها، 50 هزار انشعاب غیرمجاز و رشد نامتوازن توسعه شهری و ساخت‌وسازهای غيرمجاز و بی‌رويه است كه متوليان امر بايد بر آن‌ها مديريت كنند.

وی، فرسوده بودن شبکه‌های آبرسانی را نیز یکی از معضلات اصلی سیستم آبرسانی کلانشهر اهواز عنوان و خاطرنشان کرد: این مشکلاتی که امروز در حوزه آب گرفتار آن هستیم، می‌بایست در 10 سال گذشته نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌شد که متاسفانه در این امر کوتاهی صورت گرفته است.

وی در ادامه به دشواری و هزينه‌های فرآیند تصفیه آب از محل انتقال تا تصفیه‌خانه‌ها، ورود به شبکه و دسترسی شهروندان اشاره و با انتقاد از استفاده آب تصفیه به جای آب خام در آبیاری فضای سبز گفت: آب تصفیه شده با انتقال از چندین کیلومتر فاصله، توان و صرف انرژی و هزينه زياد تامين مي‌شود اما همچنان برخی از سازمان‌ها به ویژه شهرداری اهواز از آب تصفیه به جای آب خام در آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنند که این امر در ساعات اوج مصرف عامل مستقیم افت فشار آب در شبكه توزيع مردم است.

کریمی، در خصوص اقدامات چندماهه اخیر شرکت در راستای تامین آب با کیفیت مناسب گفت: تامین کیفیت آب مصرفی شهروندان مهمترین هدف مجموعه آب و فاضلاب اهواز است که در این خصوص در سه ماهه گذشته ضمن ارتقای تجهیزات لوازم آزمایشگاه کنترل کیفیت آب و فاضلاب، روزانه چندین مرحله در تمام تصفیه‌خانه‌ها آزمایش‌های مختلف چه میکروبی و چه کنترل کیفیت انجام می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم در روند بهبود کیفیت آب قدم‌های بزرگتری برداریم و آب با کیفیتی در خور استفاده شهروندان اهوازی فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: در تصفیه‌خانه آب شماره دو اهواز مخزنی با ظرفیت 50 هزار مترمکعب متاسفانه با توقف روند تکمیل و بهره‌برداری، بلااستفاده مانده بود که در این مدت مجموعه اجرايی اقدام به ساخت ايستگاه پمپاژ و نصب تجهيزات مكانيكی و برقی کرده و مراحل تكميل آن ادامه دارد و ان‌شاالله با اتصال این مخزن به شبکه آبرسانی غرب اهواز در حوزه تامین آب منطقه شاهد تحول در پايداری آب خواهیم بود.

کریمی از کافی نبودن آب تصفیه تولید شده جهت مصرف کنندگان در کلانشهر اهواز خبر داد و اظهار کرد: این حجم از آب در حقیقت جوابگوی نیاز مردم اهواز نیست چراکه توان توزیع و تولید تاسیساتی که ما در حال حاضر از آن استفاده می‌کنیم در حد یک کلانشهر و شهرستان‌های حومه نیست.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اهواز ادامه داد: در اردیبهشت امسال با تلاش استاندار خوزستان، فرماندار و دیگر مسئولان استانی توانستیم از تاسیسات آبرسانی گروه ملی فولاد، میزان 10 هزار متر مکعب آب وارد شبکه بخشی از مناطق عین 2، ملاشیه و مناطق غرب گلستان و پردیس کنیم که این امر كمك خوبی به تامين آب در شرایط بحرانی شبكه اين مناطق بود. 

کریمی یکی دیگر از اقدامات تامین آب را استفاده از ظرفیت تصفیه‌خانه صنایع فولاد نام برد و گفت: در دو هفته گذشته که وزیر نیرو جهت بازدید به خوزستان و شهرستان اهواز سفر کرد، پیگیری‌های متعددی توسط استاندار خوزستان، فرماندار اهواز و شرکت آب و فاضلاب اهواز جهت استفاده از ظرفیت این تصفیه‌خانه برای شهر اهواز با مدیر عامل گروه فولاد صورت گرفت.

وی از توافق نهایی در این زمینه خبر داد و گفت: با اجرای این طرح می‌توانیم بخشی از ظرفیت این تاسیسات را به  شرق اهواز اختصاص دهیم که خوشبختانه که این موضوع وارد مرحله تفاهم‌نامه شده است تا به سرعت شبکه آب در بخش جنوب شرقی اهواز نیز شامل این افزایش حجم آب شود.

کریمی استفاده از مخازن حصیرآباد را یکی دیگر از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب اهواز در راستای تامین آب برشمرد و با اشاره به پیشرفت فیزیکی حدود 55 درصدی ای طرح گفت: ظرفیت 50 هزار متر مکعبی این مخازن نیز سال‌ها بلااستفاده مانده بود که طی مذاکره با سازمان آب و برق خوزستان و با حمایت استاندار در قالب پروژه‌های طرح آبرسانی غدیر، این مخازن به‌زودی وارد مدار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اخیرا پنج ایستگاه تعمیرات و بازسازی در اهواز در مناطق مختلف راه‌اندازی شده است، بیان کرد: همچنین روند رسیدگی به گزارشات مردمی از 86 ساعت به کمتر از 2 ساعت تقلیل یافته است و این کاهش از نظر هدف گذاری گامی بزرگ در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمت‌رسانی به حساب می‌آید.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار