رئيس سازمان صدا و سيما:بدون شك در زمان شهرداري و شوراي فعلي كار ساخت سريال احمد بن موسی به نتيجه نمی یرسد.
کد خبر: ۴۶۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳ 25 July 2017
تابناک فارس به نقل از«خبرجنوب»:اين روزها كه تب تند تابستان گرم گريبان ساكنان جنوب كشور و اهالي استان فارس را گرفته، گاهاً بازار برخي شايعات هم در فضاي مجازي و حقيقي گرم مي شود كه پيگيري براي صحت و سقم آن ها دريچه تازه اخبار را به روي انسان مي گشايد. يكي از اين شايعات هم مخابره اخبار دهان به دهان در خصوص تغيير مدير كل صدا و سيماي مركز فارس بود كه اگر چه از سوي سيد تقي سهرابي تكذيب شد اما بهانه اي شد تا اين مدير خوش سابقه از اتفاقات و رويدادهاي تازه اي كه چشم انتظار رخ دادن در فارس هستند، پرده بردارد.
به گزارش «خبرجنوب»، مديركل صدا و سيماي مركز فارس در حالي از سفر قريب الوقوع عبدالعلي علي عسكري، رئيس سازمان صدا و سيما به شيراز خبر داد كه همزمان با اين سفر، 157 طرح و پروژه مركز فارس در مدار بهره برداري قرار مي گيرد و با انجام اين مهم، اين استان پهناور يك گام ديگر به پوشش 100 درصدي برنامه هاي ديجتيال نزديك مي شود.
سهرابي با بيان اينكه استان فارس روز پنج شنبه شاهد افتتاح 119 طرح فني، 11 پروژه تلويزيوني، 4 پروژه راديويي، 18 قطعه توليد موسيقي و 5 پروژه پشتيباني خواهد بود، اظهار داشت: در مجموع این طرح ها با اعتباري افزون بر 31 ميليارد تومان به بهره برداري خواهد رسيد.
وي همچنين به افتتاح 30 ايستگاه تلويزيوني در قالب اين 157 طرح اشاره و خاطر نشان كرد: اين 30 ايستگاه در اقصي نقاط استان فارس در قالب 57 فرستنده مورد بهره برداري قرار مي گيرد و با انجام اين كار سطح پوشش ديجيتال استان فارس از مرز 90 درصد مي گذرد.
سهرابي حضور رئيس سازمان صدا و سيما در شيراز را زمينه ساز پيگيري مطالبات و طرح هاي بيشتر عنوان كرد و افزود: بدون شك اين حضور مي تواند زمينه پيگيري طرح هاي بعدي را با سرعت بيشتر فراهم كند و به جايي برسيم كه دريافت 20 شبكه تلويزيوني و 16 شبكه راديويي در همه نقاط فارس به زودي امكان پذير شود.
مديركل صدا و سيماي فارس با اشاره به اين كه از سال 94 تا كنون فعاليت هاي قابل توجهي در حوزه تامين زيرساخت هاي راديويي و تلويزيوني و رفاهي كاركنان مركز فارس انجام شده است، تصريح كرد: با افتتاح اين 157 پروژه و احتساب 73 پروژه ديگر كه تا كنون افتتاح شده اند جمعاً بالغ بر 230 طرح و پروژه مختلف در صدا و سيماي مركز فارس به بهره برداري رسيده است.
سهرابي در بخش ديگري از گفت و گوي خود به تشريح آخرين مراحل ساخت سريال احمد بن موسي (ع) در شيراز پرداخت و گفت: متاسفانه به دليل اين كه شهرداري شيراز همكاري لازم براي ساخت اين سريال را به عمل نياورد، ساخت آن با تاخير مواجه شده اما تا كنون بخشي از مراحل كار پيش رفته و حتي تهيه كننده سريال هم انتخاب شده است.
به گفته مديركل صدا و سيماي مركز فارس، ساخت سريال احمد بن موسي (ع) جزو پروژه هاي ويژه و الف صدا و سيما محسوب مي شود كه اگر همكاري هاي لازم براي ساخت آن انجام شود منافع مادي و معنوي زيادي را براي استان در پي خواهد داشت.
وي با بيان اين كه در كنار ساخت سريال احمد بن موسي (ع)، پروژه ساخت شهرك سينمايي نيز در دستور كار قرار دارد، اظهار داشت: بدون شك در زمان شهرداري و شوراي فعلي كار ساخت سريال به نتيجه نرسد، صدا و سيماي فارس ساخت اين دو پروژه مهم را از طريق شوراي پنجم پيگري خواهد كرد و با همكاري اعضاي جديد شورا، آن را به نتيجه خواهد رساند.
سهرابي با تاكيد بر اين كه ساخت اين سريال و شهرك سينمايي از هر نظر به نفع استان فارس و شهر شيراز خواهد بود، تصريح كرد: با برنامه ريزي هاي انجام شده ساخت اين دو پروژه بازگشت سرمايه و سود خوبي را نصيب سرمايه گذاران خواهد كرد.
مدير كل صدا و سيماي فارس در ادامه سخنان خود با بيان اين كه تا كنون ساخت سريال الف ويژه در خارج از تهران و استان هاي ديگر سابقه نداشته است، گفت: درصورتي كه سريال احمد بن موسي (ع) در فارس ساخته شود اين استان، اولين استاني خواهد بود كه سريال الف ويژه در آن توليد مي شود.
وي ساخت سريال احمد بن موسي (ع) را شروعي مناسب براي مركز گريزي سريال هاي الف ويژه از پايتخت دانست و ادامه داد: فارس همه امكانات لازم مانند بازيگران بومي و لوكيشن هاي مناسب را در اختيار دارد، بر همين اساس اميدواريم شهرداري و شورا به تعهدات خود عمل كنند و اين سريال به صورت رسمي كليد بخورد چرا كه اگر تعهدات به موقع انجام شده بود سريال احمد بن موسي (ع) هم اكنون در مرحله پيش توليد قرار داشت.
مديركل صدا و سيماي فارس همچنين با اشاره به گسترش روزافزون شهر تهران اين موضوع را نيز موقعيت و زمينه اي مناسب براي ساخت شهرك سينمايي در استان فارس دانست و گفت: امروزه ساخت فرودگاه امام (ره) در تهران و توسعه شهر باعث شده تا شهرك سينمايي پايتخت به خوبي گذشته نتواند جوابگوي نياز فيلمسازان باشد برهمين اساس مي توان اميدوار بود كه درصورت انجام همكاري هاي لازم فارس نخستين استان كشور پس از تهران براي ساخت شهرك سينمايي باشد.
سهرابي در پايان سخنان خود به ساخت سريال سعدي در شهر شيراز نيز اشاره و خاطر نشان كرد: در سفر رئيس سازمان صدا و سيما به شيراز ساخت سريال سعدي نيز پيگيري مي شود اگرچه اين سريال هم اكنون در مرحله عقد تفاهم نامه هاي اوليه با يك سرمايه گذار پر توان غير بومي است.
به گفته مدير كل صدا و سيماي فارس، سرمايه گذار سريال سعدي يك هولدينگ و موسسه مالي قوي است كه تمايل دارد سريال سعدي در حد استانداردهاي بين المللي ساخته شود و قابلیت پخش در شبكه هاي بين المللي سازمان صدا و سيما را هم داشته باشد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار