کد خبر: ۴۶۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳ 25 July 2017
 گرد و غبار تعدادی از شهرهای خوزستان را فراگرفت؛ همزمان ستاد بحران خوزستان نسبت به افزایش دمای بیشتر نقاط تا بیش از 50 درجه و شرجی هشدار داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل محیط زیست خوزستان، در پی ورود توده گرد وغبار میزان آلودگی هوا در ساعت 14 در شهرهای اهواز به 200 میکروگرم بر متر مکعب، اندیمشک 520 میکروگرم بر متر مکعب، دزفول 542 میکروگرم بر متر مکعب و خرمشهر 181 میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.

حد استاندارد غبار در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است.

همچنین اداره کل بحران استانداری خوزستان نسبت به افزایش دما دراین استان هشدار داده است.

در اطلاعیه ستاد بحران آمده است: هواشناسی خوزستان وقوع دمای بالای 50 درجه سلیسیون در بیشتر نقاط خوزستان با پدیده شرجی تا روز پنجشنبه را پیش بینی کرده است. 
از سوی دیگر با توجه به هشدار سازمان مدیریت بحران کشور در مورد افزایش سه تا پنج درجه ای دمای هوا در سطح کشور (غیر از نوار ساحلی خلیج فارس و دریای عمان) در روزهای چهارشنبه تا دوشنبه 9 مرداد، اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم اقدام کنند.

در این اطلاعیه از فرمانداران خواسته شده است: اطلاع رسانی به کشاورزان برای اتخاذ تدابیر لازم برای آبیاری، پایش مستمر جنگل ها و مراتع و مزارع برای جلوگیری از آتش سوزی، اطلاع رسانی به شهروندان به ویزه بیماران، کودکان، سالمندان، مسافران، گردشگران، حاشیه نشین های رودخانه ها و ساحل دریا، عشایر، صیادان، صاحبان قایق های موتوری و دامداران برای رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مانند تردد نکردن غیرضروری برای جلوگیری از گرمازدگی، صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف را در دستور کار قرار دهند.

بر اساس این گزارش، ستاد بحران خوزستان 22 خرداد مصوب کرد که زمان کار ادارات و دستگاه های اجرایی این استان در روزهایی که دمای هوا به بالای 49 درجه می رسد، ساعت 13 پایان یابد. بر همین اساس ساعت کاری در هفته گذشته و جاری کاهش یافته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار