کد خبر: ۴۶۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹ 25 July 2017
رییس روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز از انفجار یک ترانس برق در منطقه کوی ملت خبر داد و گفت: در اثر عدم رعایت الگوی مصرف، افزایش دمای هوا و بار شبکه این حادثه رخ داده است.
 
علیرضا شکر خدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان در خصوص این حادثه اظهار کرد: امروز در ساعت 14.14 دقیقه به دلیل استفاده بیش از اندازه اهالی خیابان هشت عامری در منطقه کوی ملت از برق و رعایت نکردن الگوی مصرف، یک ترانس در این منطقه منفجر شد که خوشبختانه به کسی آسیبی نرسید.
 
وی افزود: به دلیل استفاده بیش از اندازه برق، تجهیزات بر روی ترانس دچار گداختگی شده و در نتیجه روغن ترانسفورماتور جوش آمده و نهایت منجر به انفجار ترانس شده است. این حادثه یک حادثه نادر در صنعت برق است که شاید فقط در اهواز یا برخی دیگر از شهرهای خوزستان شاهد آن باشیم.
 
رییس روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز تصریح کرد: گروه‌های عملیاتی به محض اطلاع از حادثه در محل حضور پیدا کردند و در حال اقدامات لازم برای حل مشکل هستند اما با توجه به این‌که باید یک ترانس جدید برای این پایه نصب شود، زمان دقیقی برای حل مشکل نمی‌توان عنوان کرد.
 
شکر خدایی خاطرنشان کرد: یکی از مشترکین در مجاورت این ترانس همزمان از چندین کولر استفاده می‌کرد که پس از بروز حادثه مشخص شد در حدود ۸ عدد از کولرهای فعال آن دچار اشکال یا سوختگی شده‌اند.
 
وی گفت: همچنین پیش از این مسئولین این شرکت مکررا توصیه‌های ویژه‌ای را به مردم در خصوص رعایت الگوی مصرف برق به ویژه در ساعت پیک یا اوج مصرف داشتند اما بعضا شاهد هستیم که تعدادی از مشترکین این مهم را جدی نگرفته و زمینه بروز چنین حوادثی را بر روی شبکه برق فراهم می‌کنند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار