دستگیری پنج مظنون در رابطه با حادثه آتش سوزی جنگل کوه دلا
حالا باید دید آیا با دستگیری این افراد آتش، این منطقه زیبا و دیدنی را رها خواهد کرد؟ و براستی انگیزه این افراد از تخریب طبیعت چه بوده است؟
کد خبر: ۴۶۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 30 July 2017
در هفته های اخیر بارها خبر آتش سوزی جنگل های کوه دلا در اندیکا به تیتر رسانه ها تبدیل شد، آتش سوزی های زنجیره ای که بدلیل صعب العبور بودن هم کار اطفای حریق را دشوار می کرد و هم شائیبه عمدی بودن آن را در اذهان ایجاد کرد.

در سال های گذشته نیز آتش سوزی هایی در این منطقه اتفاق می افتاد که بررسی ها از عمدی بودن آن حکایت داشت و در مواردی نیز افرادی دستگیر و محکوم شدند. این بار نیز مسئولین محلی احتمال عمدی بودن آتش سوزی ها را مطرح کردند.

حالا دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اندیکا از دستگیری پنج مظنون در رابطه با حادثه آتش سوزی جنگل کوه دلا در این شهرستان خبر می دهد و می گوید: پس از قوت گرفتن احتمال عمدی بودن آتش سوزی اخیر، این افراد پس از بررسی انجام شده با حکم دادستانی دستگیر و در مرحله تحقیقات هستند.

بگته وی سال گذشته نیز یک نفر متهم در این زمینه به 10سال حبس محکوم شد.

پیشتر فرماندار اندیکا گفته بود: دستگاه‌های انتظامی و امنیتی در حال بررسی علل آتش‌سوزی و تعقیب مظنونان احتمالی این حادثه هستند.

مسئولان قضایی هم از جدیت خود در برخورد با عوامل آتش سوزی ها خبر می دهند.

حالا باید دید آیا با دستگیری این افراد آتش، این منطقه زیبا و دیدنی را رها خواهد کرد؟ و براستی انگیزه این افراد از تخریب طبیعت چه بوده است؟

در هر حال در صورت اثبات عمدی بودن این آتش سوزی ها لازم به نظر می رسد برخورد جدی و قاطعی با عوامل این آتش سوزی ها صورت بگیرد.

جنگل های کوه دلا علاوه بر آنکه زیبایی منحصر بفردی به این منطقه بخشیده است از حیث مراتع غنی و پوشش جنگلی و وجود درخت هایی چون انجیر کوهی، بلوط، کلخنگ، بن و...نیز حائز اهمیت است.

این جنگل ها در منطقه حفاظت شده شیرین بهار واقع شده است.
منبع: تابناک
برچسب ها: کوه دلا ، اندیکا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار