کد خبر: ۴۶۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 31 July 2017
مدیر روابط تجاری خوزستان با کشور عراق و نماینده استاندار این استان گفت: مرکز ویژه ( vip) پذیرش بیماران عراقی در قالب طرح توریسم درمانی با حضور ایدنی رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، کنسول عراق در این استان و مدیران محلی در بیمارستان آپادانا اهواز گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، فاضل سلامات در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ازحمایت های شریعتی استاندار خوزستان ازطرح گردشگری سلامت بمنظور ارایه خدمات درمانی به بیماران کشور همسایه عراق و با هدف ارزآوری تشکر کرد.

سلامات گفت: در سفر اخیر استاندار محترم خوزستان به استان های بصره و میسان عراق، نسبت به توسعه فعالیت های توریسم درمانی بین خوزستان و این دو استان کشور عراق، تاکید شد.

وی ادامه داد: تبادلات دستاوردهای علمی و پزشکی بین خوزستان و عراق از جمله مواردی بود که مورد تاکید طرفین قرار گرفت و در این راستا قرار است یک گروه کارآموز از استان بصره برای فراگیری دوره های فشرده آموزش پرستاری به خوزستان اعزام شوند.

سلامات همچنین از حضور مدیر دانشگاه علوم پزشکی و رییس مراکز درمانی استان میسان طی روزهای آینده به استان خوزستان خبر داد.

مدیر روابط تجاری خوزستان با کشور عراق و نماینده استاندار این استان افزود: با حمایت های شریعتی استاندار و بحرینی مقدم معاون امور اقتصادی وی، طرح  توریسم سلامت  بین استان خوزستان و استان  های بصره و میسان عراق توسعه خوبی یافته است.

سلامات بیان داشت: بیمارستان آپادانا اهواز به عنوان مرکز درمانی نمونه برای پیاده سازی طرح توریسم سلامت تعیین و مرکز ویژه پذیرش بیماران عراقی این بیمارستان راه اندازی شد. در این مرکز که دارای اتاق های مخصوص و امکانات پزشکی ویژه است آماده جذب بیماران عراقی می باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: سایر بیمارستان های خوزستان نیز با تعبیه امکانات ویژه نسبت به پذیرش بیماران عراقی مبادرت ورزند.

به گفته سلامات، درسال 95 بیمارستان های اهواز 5450 بیمار عراقی را بستری و مداوا کرده اند که این میزان نسبت به سال 94 با 25 درصد رشد همراه بوده است.

شایان ذکراست که این آمار شامل همراهان بیمار و کسانی که برای انجام عمل کاشت مو و مداوای سرپایی به خوزستان آمده اند، نمی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار