سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان خبر داد
کد خبر: ۴۶۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 31 July 2017
سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان گفت: بیش از ۷ هزار نفر ظرفیت شرکت در طرح کارورزی در استان خوزستان را دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، چهارمین کارگروه تخصصی اشتغال استان در سال جاری با حضور اعضاء و نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، شامگاه یکشنبه در محل استانداری خوزستان برگزار شد. 

 سید علی بحرینی مقدم در رابطه با دستور کار این جلسه اظهار کرد: امروز جلسه مشتمل بر 5 دستور کار است و نخستین دستور آن در رابطه با اعتبار مشاغل خانگی و مشاغل خرد است و اعتبار اختصاص یافته به آن 5 میلیارد تومان در سال گذشته و 32 میلیارد تومان در سال جاری را شامل می‌شود. 
 
وی افزود: از این میزان اعتبار، تسهیلات ارزان قیمت تا سقف 5 میلیون تومان به هر متقاضی، در مشاغل مستقل و یا در مشاغل پشتیبان، که حائز شرایط باشند ارائه می‌شود و مقرر شده است که تسهیلات توسط 4 بانک عامل پرداخت شود. 
 
سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری خوزستان گفت: هماهنگی‌های لازم در زمینه پرداخت تسهیلات صورت گرفته و عملکرد سال 95 در این رابطه بررسی و اجرای راستی آزمایی در این زمینه مورد تأکید قرار گرفت، لذا امیدواریم با پرداخت تسهیلات در مشاغل خرد و خانگی، بالغ بر 6 هزار و 700 شغل خانگی به عنوان حداقل انتظار ایجاد شود. 
 
 وی در ارتباط با طرح اشتغال فراگیر استان خوزستان، تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید در سال جاری عزم خود را برای تحقق 970 هزار فرصت شغلی را در سطح کشور جزم کرده است، لذا بسته بسیار کاملی را با در نظر گرفتن همه زوایا در بخش مشاغل مشوق‌های کارفرمایی طراحی گرده‌ایم. 
 
بحرینی مقدم افزود: در بسته یاد شده مأموریت‌ها، اولویت‌ها و وظایف همه دستگاه‌های اجرایی در بخش دولتی و خصوصی مشخص شده و یکی از طرح‌های مطلوبی که در این بسته پیشنهاد و طراحی شده است مربوط به موضوع کارورزی و مهارت آموزی در محیط واقعی کار و مشوق‌های کارفرمایی هست. 
 
وی اذعان داشت: در ارتباط با طرح کارورزی سهمیه استان مشخص و تعداد 7 هزار و 500 نفر را در بر می‌گیرد؛ در حال حاضر براساس ثبت نامی که از طریق سامانه صورت گرفته تا این زمان 98 دستگاه اعلام آمادگی و 34 هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد طبق بررسی‌های صورت گرفته 6 هزار و 500 نفر حائز شرایط بودند. 
 
بحرینی مقدم اعلام کرد: روند مذکور محدود به سهمیه ابلاغی نیست و هر میزان دستگاه‌ها و سیستم‌های دولتی تلاش بر تسریع در جذب منابع داشته باشند، امکان تجدید و افزایش این منابع و اعتبارات وجود خواهد داشت. 
 
 وی عنوان کرد: در رابطه با ساماندهی فرصت‌های شغلی استان خوزستان و اطلاعات کارجویان، سعی بر این است تا سامانه جامعی را ایجاد و به تجزیه و تحلیل اطلاعات و آمار موجود بپردازیم و از تمام فرصت‌های شغلی در درون استان با اولویت بکارگیری نیرو‌ها و متخصصین بومی بهره گیریم. 
 
وی تشریح کرد: در هر کارگروه اشتغال یکی از ادارات کل استان اهداف و تعهداتی را که به منظور اشتغال زایی در سال جاری بر عهده دارد در قالب برنامه‌های تدوین شده ارائه می‌دهد؛ امروز اداره کل بنادر و دریانوردی گزارش کاملی را در ارتباط با بنادر استان و میزان تعهد خود برای ایجاد حدود 700 هزار فرصت شغلی خالص در سال جاری ارائه دادند. 
 
بحرینی مقدم افزود: تمامی برنامه‌های ارائه شده توسط ادارات و دستگاه‌ها در طول سال رصد و مجددا پایش می‌شود و سعی بر این است که با ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها، ظرفیت‌های شغلی را بیش از تعهدی که برای استان درنظر گرفته شده‌اند، محقق سازیم. 
 
وی خاطر نشان کرد: میزان اشتغال زایی درسال 95 نسبت به سال 94 افزایش داشته و این بدین معناست که توانسته‌ایم فرصت‌های بیشتری را خلق کنیم، اما درعین حال میزان ورودیمان به بازار کار نیز اضافه شده و لذا ضرورت دارد که با تمام دستگاه‌ها در بخش خصوصی و دولتی یک نهضت کار آفرینی و اشتغال زایی را در سطح استان ایجاد و به عنوان استانی که برخوردار از همه ظرفیت‌ها فرصت‌های شغلی متناسب با نیازهای جوانان جویای کار را طراحی کنیم. 
 
بحرینی مقدم در پایان در رابطه با بانک‌ها، تاکید کرد: بانک در رابطه با اعتبارات تکلیفی که به آنان ابلاغ می‌شود، مکلف به پرداخت تسهیلات در موعد مقرر در بودجه‌های تکلیفی هستند و در غیر اینصورت قطعا با آنان برخورد خواهد شد. 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار