با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت؛
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از افتتاح چند طرح و پروژه معدنی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، در منطقه سنگان خواف خبر داد.
کد خبر: ۴۷۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷ 31 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،راضیه علیرضایی گفت: آقای نعمت زاده فردا (سه شنبه 10 مرداد 96) با حضور در منطقه سنگان خواف پروژه گندله 5 میلیون تن شرکت اپال پارسیان و طرح اصلاح مصرف آب و بهینه سازی آن در واحد کنسانتره و پروژه کنسانتره 800 هزارتنی شرکت احیاء سپاهان، ایستگاه راه آهن 12 کیلومتری اختصاصی معدن احیاء سپاهان و طرح درختکاری و کشت بوته های محلی را افتتاح خواهد کرد.

وی افزود: او همچنین در این سفر از پروژه در حال ساخت 2.6 میلیون تن کنسانتره اپال پارسیان، خط انتقال گاز 16 اینچ ایستگاه رشتخوار- سه راهی رجکو (ایستگاه CGS ) نیز بازدید خواهد کرد. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین بازدید از پروژه در حال راه اندازی 2.5 میلیون تن کنسانتره توسعه ملی و شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان، رونمایی از طرح های ژئوفیزیک و اکتشافات منطقه ای و طرح مدیریت بهینه حمل و نقل مواد معدنی و طرح اکتشاف زیست محیطی در معادن دولتی از دیگر برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان است.

روابط عمومی شرکت اپال پارسیان سنگان نیز در خصوص پروژه 5 میلیون تنی این شرکت که فردا افتتاح خواهد شد، گفت: پروژه گندله 5 میلیون تن شرکت اپال پارسیان که جدیدترین روش گندله سازی در دنیا می باشد ،با سرمایه گذاری 103 میلیون یورو و 237 میلیارد تومان با اشتغال 500 نفر بصورت مستقیم و 2 هزار نفر بصورت غیر مستقیم با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی، تکمیل چرخه های تولید فولاد ، جلوگیری از خام فروشی سنگ آهن، توسعه منطقه و محرومیت زدایی به بهره برداری می رسد ؛ این کارخانه شامل سیستم کنسانتره، ساختمان مخلوط کننده، ساختمان گندله خام ، ساختمان کوره، محوطه انباشت و برداشت محصول است.

مدیرعامل شرکت احیاء سنگ آهن سپاهان نیز گفت: فردا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت فاز 2 کارخانه تولید کنسانتره شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان با سرمایه گذاری خارجی15 میلیون دلاری و سرمایه گذاری داخلی 50 میلیارد تومانی که قادر خواهد بود سالانه 800 هزار تن کنسانتره سنگ آهن تولید کند بهره برداری و علاوه بر اشتغال 100 نفر در این طرح ، تولید کنسانتره سنگ آهن جایگزین خام فروشی مواد معدنی خواهد شد.

هادی گلزار افزود: این شرکت علاوه بر سرمایه گذاری در کارخانه های کنسانتره در بخش ایجاد راه آهن و حمل ریلی گام بسیار بزرگی در منطقه سنگان انجام داده است و با ایجاد بیش از 12 کیلومتر خط ریل فرعی و ایستگاه اختصاصی نقش بسزایی در تسهیل حمل ریلی محصولات سنگ آهن ، کنسانتره و گندله در کل منطقه سنگان خواهد داشت.

وی بیان کرد: ایستگاه 12 کیلومتری اختصاصی معدن احیاء سپاهان نیز که فردا افتتاح می شود با سرمایه گذاری500 میلیارد ریالی و دارای 9 خط است و این خطوط شامل خط تخلیه، خط بارگیری، خط دنباله مانوری و 6 خط پارکینگ است.
گلزار گفت: این ایستگاه قادر است سالانه بیش از 3 میلیون تن سنگ آهن دانه بندی شده ، کنسانتره و گندله به نقاط مختلف ایران و جهان حمل کند.

گلزار اضافه کرد: افتتاح این خط آهن باعث کاهش هدررفت مواد معدنی، کاهش سوخت و کم شدن تصادفات جاده ای خواهد شد.

گفتنی است پیش از این قرار بود که آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در افتتاح این پروژه ها شرکت کند که سفر او لغو شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار