با برگزاری مراسمی در شهر توکیو پایتخت ژاپن از موفقیت های بدست آمده تیم های ایران در بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی رباتیک 2017 تقدیر به عمل آمد.
کد خبر: ۴۷۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 02 August 2017
به گزارش تابناک : در این مراسم که شب گذشته (سه شنبه) و به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اعضا و مسولان تیم های ایران که به 16 مقام ارزشمند در این دوره از رقابتها در شهر ناگویای ژاپن دست یافتند، مورد تقدیر قرار گرفتند.


رضا نظرآهاری سفیر ایران در ژاپن در سخنانی، با تبریک به اعضا و مسوولان تیم ایران به خاطر کسب عناوین ارزشمند در مسابقات جهانی رباتیک، موفقیت جوانان ایران در رویدادهای مختلف بین المللی را با سیاست خارجی کشورمان مرتبط دانست.
وی صادرات نفت، گاز و خام فروشی را بدترین نوع برخورد با ثروت ملی دانست و تصریح کرد که به دلیل تغییر شرایط کنونی دنیا؛ ثروت یک کشور به فکر و نوع آوری آن مرتبط و ثروت ملی را تشکیل می دهد.
نظرآهاری با بیان اینکه خوشبختی یک ملت در این نوع نگاه به ثروت نهفته است، به ژاپن و شرایط این کشور اشاره کرد که فاقد منابع طبیعی است و 30 درصد بلایای طبیعی نیز در همین کشور رخ می دهد. 
وی ادامه داد: ژاپن نفت ندارد اما نفت را با کالاهایی با ارزش افزوده بیشتر تبدیل می کند. در ژاپن رسم بر این است که به دانش آموز موفق تکالیف بیشتری می دهند زیرا معتقدند که مسئولیت بیشتری را می توانند برعهده بگیرند و اکنون شما جوانان ایرانی که افتخار آفریده اید مسئولیت شما چند برابر شده است.
سفیر کشورمان در ژاپن با تقدیر از موفقیت های بدست آمده توسط اعضای تیم ایران در مسابقات جهانی رباتیک 2017 ناگویا گفت: من در اروپا و حتی در کشور ژاپن با همه امکاناتی که دارند، جوانانی با استعداد جوانان ایرانی ندیده ام و شما با نبوغ بالای خود دیگران را به تحسین واداشته اید.
مرتضی موسی خانی رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران و سرپرست تیم های اعزامی کشورمان به مسابقات جهانی ناگویا نیز در سخنانی با تقدیر از سفیر کشورمان بخاطر برگزاری تجلیل از نخبگان جوان و اساتید آنان، به سابقه اولین حضور ایران در مسابقات ربوکاپ فوکاکای ژاپن در سال 2002 اشاره کرد.
وی افزود: بعد از شکست گری گاسپارف از یک روبات هوشمند، ژاپنی ها به این اندیشه رسیدند که کار روی ربات پیشرفته ای را آغاز نمایند که البته ما نیز در ایران کار در زمینه هوش مصنوعی را بعد از سال 2002 میلادی آغاز کرده ایم. 
موسی خانی همچنین از میزبانی دومین دوره مسابقات ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه توسط ایران در ماه دسامبر سال 2018 خبر داد و گفت که اولین دوره این مسابقات معتبر بین المللی در دسامبر امسال (آذر - دی) در تایلند برگزار می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نتایجی که توسط موسسات تحقیقاتی آمریکا بدست آمده اشاره کرد و گفت که بر اساس اعلام این موسسه، کشور ایران و از جمله اندونزی ظرفیت آن را دارند که جزو 10 کشور برتر جهان باشند که دلیل آن هوش و علاقمندی جوانان این دو کشور بویژه جوانان ایرانی عنوان شده است.
وی در ادامه به توجه و حمایت های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و مسئولین جمهوری اسلامی ایران به علم، دانش و محققان اشاره و فضا را برای کم کردن فاصله با دنیا در حوزه های مختلف علمی بسیار مساعد دانست.
رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران و سرپرست تیم های اعزامی کشورمان به مسابقات جهانی ناگویای ژاپن با اشاره به عناوین کسب شده توسط تیم های ایران در این دوره از مسابقات، گفت که اکنون این خودباوری در ایران تحقق پیدا کرده و نوجوانان و جوانان ایرانی به سطحی از خودباوری رسیده اند که به راحتی با اساتید خارجی به تبادل نظر می پردازند.
در پایان این مراسم از سوی «نظر آهاری» سفیر کشورمان در ژاپن به رسم قدردانی از تلاش های به عمل آمده از سوی دانش آموزان، سرپرستان و مسئولین تیم اعزامی ربوکاپ هدایایی اعطا شد.
بیست ‌و یکمین دوره مسابقات جهانی ربوکاپ 2017 از روز پنجشنبه پنجم مرداد ماه جاری به مدت 4 روز در شهر ناگویای ژاپن برگزار شد.
در مسابقات امسال سه هزار نفر و هزار و 200 ربات از 50 کشور و مهمترین تیم‌های رباتیک جهان؛ از جمله آلمان، آمریکا، ژاپن، پرتغال، هلند، مکزیک، چین، کره جنوبی، انگلیس، برزیل، ترکیه و ایران حضور داشتند.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار