مراسم کلنگ‌زنی احداث باند دوم بزرگراه هفتکل- باغملک برگزار شد؛
با وجود اهمیتی که این جاده در عرصه اقتصادی کشور دارد و حوادث ناگوار بسیاری را باعث شده است اما روند اصلاح و بهبود جاده و تبدیل آن به محور بزرگراهی بسیار کند و آرام انجام شده است و فقط در دو سال گذشته توجه بیشتری به آن شده است
کد خبر: ۴۷۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 03 August 2017
روز گذشته، با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار خوزستان، مراسم کلنگ‌زنی احداث باند دوم بزرگراه هفتکل- باغملک برگزار شد . معاون وزیر راه در این مراسم گفته است: محور اهواز- هفتکل- باغملک- ایذه- شهرکرد به دلیل ضرورت ایجاد محور و دسترسی به مرکز کشور مورد پیگیری قرار گرفت و اکنون این محورها در حال تبدیل شدن به بزرگراه هستند. 
 
به گزارش تابناک خوزستان، خیراله خادمی که پیشتر مسئولیت هایی چون مدیرکل راه و ترابری استان و معاونت عمرانی استانداری را بعهده داشته و با وضعیت راه های استان بخوبی آشناست با اشاره به تصویب احداث آزاد راه اهواز به شهرکرد در هیات دولت گفت: تا پایان مطالعات کارشناسی و سرمایه‌گذاری، بزرگراه هفتکل به باغملک کامل خواهد شد.

البته در یکدهه گذشته بارها وعده احداث آزادراه خوزستان-چهارمحال و بختیاری داده شد اما عزم و اراده جدی از سوی دولتها برای تحقق این مهم را شاهد نبوده ایم و این در حالی است که این محور از جمله مهمترین محورهای ترانزیتی و پر رفت و آمد کشور است.

با وجود اهمیتی که این جاده در عرصه اقتصادی کشور دارد و حوادث ناگوار بسیاری را باعث شده است اما روند اصلاح و بهبود جاده و تبدیل آن به محور بزرگراهی بسیار کند و آرام انجام شده است و فقط در دو سال گذشته توجه بیشتری به آن شده است.

خوشبختانه استاندار خوزستان در مراسم روز گذشته، تصویری شفاف و دقیق از وضع جاده های استان و همین طور اعتبارات اختصاص یافته در این زمینه ارائه نمود و در یکسال گذشته نیز پیگیری هایی برای بهبود این وضعیت انجام داده است و کلنگ زنی ادامه بزرگراه اهواز هفتکل به باغملک در همین راستا امیدوارکننده تلقی می شود. اما نباید از نظر دور داشت که حل اساسی معضل جاده های استان و بویژه جاده پرتردد و پر حادثه اهواز_ هفتکل_ باغملک_ ایذه نیازمند توجه و اراده خاص دولت و تخصیص اعتبارات لازم در این رابطه است.

حال آنکه معاون وزیر راه بواسطه حضور چندین ساله در مسئولیت های مختلف استان، بخوبی با وضعیت خوزستان آشناست و استاندار خوزستان نیز پیگیری جدی در این رابطه را آغاز نموده است وقت آن رسیده که از این فرصت نهایت استفاده بشود و گام های عملی و جدی برای بهبود زیرساخت های جاده ای برداشته شود.

در این میان نقش نمایندگان استان در عملیاتی شدن مصوبه دولت درباره احداث آزادراه اهواز_شهرکرد_اصفهان بسیار مهم است و نمایندگان استان نیز با توجه به اهمیت بسیار اقتصادی و اجتماعی این جاده باید آن را بعنوان یکی از مطالبات اصلی مردم دنبال نمایند و در صورت نیاز اقدامات ویژه ای را در مجلس و دولت اجام بدهند و گرنه نباید فراموش کرد که بگفته استاندار خوزستان، سهم استان خوزستان مبلغ 700 میلیارد تومان است که از این مقدار تنها مبلغ 70 میلیارد تومان آن به راه‌های استان اختصاص دارد این در حالی است که استان 30 درصد راه‌ها را تشکیل می‌دهد و تنها 10 درصد اعتبارات به آن اختصاص دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار