کد خبر: ۴۷۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 05 August 2017
بانوی خوزستانی در مسابقات کونگ فو قهرمانی کشور به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

نایب رئیس هیات کونگ فو خوزستان جمعه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسابقات کونگ فو قهرمانی بانوان کشور در رده های سنی نونهالان و نوجوانان در روزهای 12 و 13 مردادماه به میزبانی شیراز برگزار شد که در نهایت 'معصومه عگیلی' مقام دوم رده های سنی نوجوانان این رقابت ها را به خود اختصاص داد.

بتول عساکره با بیان اینکه این مسابقات با حضور 220 شرکت کننده از سراسر کشور در بخش نیمه آزاد برگزار شد افزود: 8 ورزشکار نونهال و نوجوان خوزستانی به این رقابت ها اعزام شدند که در بخش نوجوانان موفق به کسب یک نشان نقره شدند.

وی به سطح بالای این رقابت ها اشاره کرد و گفت: با توجه به این که مسابقات حکم انتخابی تیم ملی را داشت تمامی ورزشکاران قدر کشور حضور داشتند که این امر باعث افرایش سطح فنی مسابقات شده بود.

عساکره بیان کرد: در طی 5 ماه گذشته دومین اعزام تیم های خوزستانی به مسابقات کشوری بود افزود: پیش از این در تیرماه سال جاری تیم بانوان بزرگسال خوزستان نیز به یک مقام سومی در رقابت های قهرمانی کشور دست یافته بود.

وی عنوان کرد: فدراسیون کونک فو وهنرهای رزمی یکی از فدراسیونهای پرجمعیت وزارت ورزش وجوانان بوده که بیش از ٧٢٠هزار ورزشکار سامان یافته در سراسرکشور دارد که در این بین هیات کونگ فو خوزستان بابیش از 4 هزار ورزشکار سازمان یافته در دو بخش آقایان وبانوان یکی از هیات های فعال کشور می باشد.

نایب رئیس هیات کونگ فو خوزستان افزود: درسال گذشته دو بار میزبان مسابقات قهرمانی کشور در بخش آقایان و بانوان بودیم و خوزستان برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی کشور به مقام اول دست یافت و همین موضوع باعث شد که 10 نفر از ورزشکاران خانم و آقا به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

وی گفت: خوشبختانه در خوزستان پتانسیل واستعدادهای فراونی نهفته است ولی به دلیل نبود امکانات و بودجه لازم بخصوص در بخش بانوان، مشکلات زیادی در بحث اعزام ها داریم و متاسفانه بسیاری از اعزام های ما در دقیقه نود صورت می گیرد.

عساکره در پایان با اشاره به این که هیات کونگ فو خوزستان در سال 95 بین 31 استان کشور جایگاه چهارم را به دست آورد گفت: امیدواریم امسال با حمایت مدیر کل و معاونت بانوان ورزش و جوانان استان و تشکیل کمیته استعداد یابی و برنامه ریزی مناسب بتوانیم مقام های شایسته ای در خور شان ورزشکاران استان بدست آوریم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار