کد خبر: ۴۷۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 05 August 2017
کلنگ ساخت پل میانرود در بخش مرکزی دزفول در حالی در سال 1380به زمین زده شد که مسئولان وقت مدت زمان ساخت این پل را حداکثر سه سال اعلام کردند اما اینک با گذشت 16 سال از آن زمان همچنان نیمه کاره رها شده است.

عملیات اجرایی پل بتنی فلزی میانرود به طول۴۲۰ متر با ۱۴ دهانه ۳۰ متری در سال 1380با برگزاری آئینی با حضور مسئولان ملی ، استانی و محلی بر روی رودخانه دز آغاز شد اما علاوه بر روند کند ساخت این پل در سالهای نخست ،عملیات اجرایی آن در سال 1387 به دلیل قطع ردیف اعتباری در بودجه ملی ، عملا متوقف شد.

کاهش 40 کیلومتری مسیر دزفول به اهواز و سهولت تردد اهالی شهرهای میانرود ، صفی آباد و شهر امام به هفت تپه ،‌برقراری ارتباط مطلوب و ایمن کارخانه‌های مستقر در هفت تپه و ایمنی تردد کارگران شاغل در این شرکت ها از مهم‌ترین اهداف ساخت این پل است.

به گزارش ایرنا با تکمیل و بهره‌برداری از پل میانرود علاوه بر اینکه شهرهای میانرود و شهر امام و نیز تعدادی از روستاهای بخش مرکزی دزفول را از بن بست خارج می کند ، مسافت جاده ای دزفول به اهواز را نیز بیش از 40 کیلومتر کاهش می‌دهد.

هم اکنون کار جابه‌جایی مسافر و خودروهای عبوری در این منطقه از روی رودخانه دز با استقرار یک دهانه پل شناور به کندی انجام می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر میانرود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تکمیل پل نیمه تمام میانرود بر روی رودخانه زد را مطالبه اهالی منطقه دانست و گفت: عملیات اجرایی ساخت این پل در حالی در سال 1380 آغاز شد که با گذشت 16 سال تنها 12 ستون آن ساخته شد و سالهاست که به دلیل تامین نشدن اعتبار لازم به حال خود رها شده است.

اصغر پهلوان بیان داشت:کلنگ ساخت پل میانرود 16 سال پیش همزمان با پل بالارود اندیمشک به زمین زده شد و در حالیکه پل بالارود 10 سال از زمان ساخت و بهره برداری از آن می گذرد ، هنوز پل میانرود نیمه کاره باقی مانده است. 

وی افزود:به دلیل توقف ساخت پل میانرود ، به منظور حل مشکل تردد اهالی و جلوگیری از طی مسیری چندین کیلومتری برای رفتن به هفت تپه و اهواز با تدبیر شورا و شهرداری میانرود یک دهانه پل شناور از سوی بخش خصوصی بر روی رودخانه دز در مجاورت پل نیمه کاره میانرود مستقر شده است.

وی با اشاره به دیدار اخیر استاندار خوزستان ، مدیر کل راه و شهرسازی و نیز رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از پل نیمه کاره میانرود ابراز امیدواری کرد با پیگیری شخص استاندار مشکل تامین اعتبار این پل حل شده و اهالی محل بار دیگر شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشند. 

به گزارش ایرنا استاندار خوزستان در بازدید اخیر از پل میانرود با بیان اینکه این پل راه ارتباطی دزفول به سمت اهواز را کاهش می دهد و ساخت آن لازم و ضروری است گفت: برای تکمیل این پل در گام نخست افزون بر 140 میلیارد ریال اعتبار نیاز است. 

غلامرضا شریعتی افزود:کار احداث پل میانرود دزفول از سال 80 آغاز شده که در سال 87 ساخت آن متوقف و ردیف اعتباری آن نیز حذف شد ولی با پیگیری رئیس مجمع نمایندگان خوزستان و نماینده دزفول و نیز فرماندار این شهرستان و بررسی کارشناسی این طرح بار دیگر در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفت.

وی از مدیر کل راه و شهرسازی خواست با توجه به ضرورت و اهمیت این پل برای منطقه هر چه سریعتر نسبت به تکمیل آن اقدام کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ساخت این پل حدود 10 ماه زمان می برد گفت:کل اعتبارات این پل 250 میلیارد ریال بوده که در حال حاضر برای تکمیل آن 80 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است ضمن اینکه پیمانکار پروژه نیز تاکنون 60 میلیارد ریال طلب دارد که باید پرداخت شود. 
عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول و رئیس مجمع نمایندگان خوزستان نیز گفت: سالهاست پل میانرود به صورت نیمه کاره رها شده در حالی که این پل به دلیل واقع شدن در امتداد یکی از راه های اصلی کشور ساخت و تکمیل آن بسیار ضروری است چرا که راه دسترسی دزفول به اهواز را کوتاه می کند. 

وی اظهار داشت:پل میانرود نیازمند توجه بیشتر و اختصاص اعتبارات لازم است تا روند ساخت آن باردیگر با شتاب بیشتری آغاز شود. 

میانرود یکی از شهرهای تابعه شهرستان دزفول در فاصله 29 کیلومتری شهر دزفول واقع است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار