عدم نظارت بر کشت های تابستانه دردسرآفرین شده است؛
مدتی قبل که برخی مهمانان خارجی کنفرانس مقابله با گرد و غبار در استان حاضر شده بودند در مسیر بازدید ازکانون های ریزگردها، شاهد کشت شلتوک بودند که با تعجب از عدم نظارت و جلوگیری از این اقدام کشاورزان سوال می کردند
کد خبر: ۴۷۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵ 06 August 2017
در حالی که مسئولان جهاد کشاورزی در برخی جلسات استانی که برای انجام هماهنگی های لازم برای مدیریت منابع آب برگزار می شوند، حاصر نمی شوند خبر دیگری از تداوم تشنگی در هورالعظیم و مرگ شمار زیادی از آبزیان این تالاب بین المللی حکایت دارد.

در هفته های اخیر شاهد برخی اعتراضات در شهرهای مختلف استان بودیم که بمنظور هاهنگی های لازم و جلوگیری از تنش های آبی و همچنین مدیریت منابع آبی جلساتی در باغملک، جایزان و اهواز برگزار شده است اما عدم حضور فعال و جدی مدیرکل جهاد کشاورزی استان باعث شده است تا این بار را عملا برخی دیگر از مسئولان بویژه استاندار و معاون عمرانی وی، اداره کل مدیریت بحران و سازمان آب و برق خوزستان به دوش بکشند. در آخرین جلسه نیز که بر اساس دستور استاندار خوزستان و با دعوت از مسئولان مختلف استانی برگزار شد مدیرکل و معاونین جهاد کشاورزی استان در جلسه حاضر نشدند و جلسه مزبور لغو شد.

در حالی که در هفته های گذشته کاهش آب ورودی به هورالعظیم باعث برخی نگرانی ها شده بود حالا تصاویر مرگ و میر ماهی ها در رسانه ها در حال نشر است انهم در زمانی که فصل رشد ماهی های هور است که بنا بر اذعان مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست و سازمان آب و برق خوزستان، بدلیل عدم نظارت بر کشت شلتوک در بالادست هورالعظیم، آب ورودی به این تالاب بشدت کاهش یافته است.

بگفته معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، به رغم مخالفت سازمان آب و برق با کشت های پرمصرف، که انجام آنها در خوزستان غیرعلمی و غیرمنطقی و غیرعقلانی است، در تابستان امسال سطح وسیعی از اراضی حوضه کرخه (به ویژه در شهرستان های حمیدیه، سوسنگرد و هویزه) زیر کشت شلتوک رفته است.

مدتی قبل که برخی مهمانان خارجی کنفرانس مقابله با گرد و غبار در استان حاضر شده بودند در مسیر بازدید ازکانون های ریزگردها، شاهد کشت شلتوک بودند که با تعجب از عدم نظارت و جلوگیری از این اقدام کشاورزان سوال می کردند.

متاسفانه برخی سهل انگاری ها و سوءتدبیرها در این حوزه در حال اسیب زدن به منابع آبی بویژه در گرمای سوزان تابستان خوزستان است و عدم حضور مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان در جلساتی که بمنظور مدیریت بحران و کاهش تنش های آبی برگزار می شوند می بایست با واکنش جدی مسئولان استان و وزارت جهاد کشاورزی روبرو شود و همه مسئولان استان با هماهنگی و انسجام بیشتر، توجه جدی نسبت به رفع مشکلات ایجاد شده را در دستور کار قرار بدهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار