کد خبر: ۴۷۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰ 06 August 2017
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول نسبت به ورود فاضلاب به رودخانه دز هشدار داد و گفت:همچنان نگرانی نسبت به ورود فاضلاب از چند منطقه به رودخانه دز وجود دارد.

فرهاد قلی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت:در حال حاضر ورود فاضلاب کوی زیباشهر به رودخانه دز هشدار جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا آلودگی زیادی به دنبال داشته است.

وی افزود:برای حل مشکل ورود فاضلاب زیباشهر تاکنون پیگیری ها و نشست های مختلفی برگزار شده که در آخرین نشست مقرر شد یا تصفیه خانه فاضلاب برای این منطقه احداث شود و یا فاضلاب این منطقه به فاضلاب شهر دزفول متصل شود که با تخصیص اعتبار از سوی آب وفاضلاب استان امیدواریم این مشکل بزودی حل شود.

وی اظهار کرد:علاوه بر فاضلاب زیباشهر فاضلاب صنعتی کارخانه کاغذ پارس در هفت تپه نیز وارد رودخانه دز می شود که تاکنون اقدام خاصی برای جلوگیری از ورود فاضلاب صنعتی این شرکت صورت نگرفته است.

قلی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همچنین نسبت به ورود فاضلاب برخی روستاهای شوش به رودخانه دز ابراز نگرانی کرد و گفت:فاضلاب برخی روستاهای شهرستان شوش به صورت پراکنده مستقیما وارد رودخانه دز می شود و مشکلاتی ایجاد کرده که امیدواریم با همکاری مسئولان شهرستان شوش این مشکل مرتفع شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تا پیش از این فاضلاب شهر چم گلک اندیمشک نیز وارد رودخانه دز می شد که طی بازدیدی که صورت گرفت این موضوع مطرح و با همکاری شهرداری چم گلک حوضچه ذخیره و ته نشین در محل ایجاد شده و در حال حاضر فاضلاب این شهر وارد رودخانه دز نمی شود گفت: از آنجا که در زمان بارندگی شدید و طغیان رودخانه ، سرریز فاضلاب این شهر وارد رودخانه می شود لذا باید در خصوص احداث تصفیه خانه در شهر چم گلک برای حل این مشکل اقدام شود .

قلی نژاد بیان داشت:پیشتر فاضلاب رستوران ها و پارک های ساحلی دز نیز به رودخانه ریخته می شد که با پیگیری که پارسال انجام شد فاضلاب این واحدها به شبکه فاضلاب شهر دزفول متصل شده و مشکل برطرف شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت:فاضلاب کوی حافظ دزفول نیز پیش از این وارد رودخانه دز می شد که با تلاش صورت گرفته در یک ماه اخیر فاضلاب این منطقه نیز به شبکه فاضلاب شهر دزفول متصل شد.

رودخانه دز از سوی دوستداران محیط زیست به عنوان سومین رودخانه با کیفیت و پاک جهان معرفی شده است.

این رودخانه به عنوان سومین رودخانه پرآب کشور و شاهرگ حیات اقتصادی شمال خوزستان نقش اساسی و مهمی در پویایی اکوسیستم و محیط زیست منطقه و نیز تولید بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در شمال استان خوزستان دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار