مدیرعامل برق منطقه‌ای استان خبر داد:
کد خبر: ۴۷۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱ 06 August 2017
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای خوزستان گفت: اولین نیروگاه خورشیدی استان به ظرفیت 10 مگاولت آمپر در شهر ملاثانی در حال احداث است که در آینده نزدیک با بهره‌برداری  از این نیروگاه، ملاثانی به عنوان طلایه‌دار انرژی خورشیدی در استان تبدیل می‌شود.

 محمود دشت‌بزرگ، اظهار کرد: این نیروگاه توسط بخش خصوصی و از طریق سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی اجرا می‌شود که موجب اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم 40 نفر از جوانان منطقه می‌شود.

وی در ادامه به پروژه‌های شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در شهر ملاثانی اشاره و خاطرنشان کرد: احداث یک پست جدید 132 کیلوولت در ملاثانی با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد ریال، احداث یک خط ارتباطی 132 کیلوولت، احداث یک پست جدید در شهر شیبان و احداث خط انتقال چهارمداره در شهر باوی پروژه‌هایی هستند که کمک می‌کنند شبکه برق در این منطقه به پایداری مطلوب برسد.

دشت بزرگ تصریح کرد: افزایش دمای هوا در چند ماه گذشته موجب شده مردم از وسایل سرمایشی بیشتری استفاده کنند که به دنبال آن موجب بالارفتن مصرف برق می‌شود به طوری که پیک مصرف تاکنون در استان خوزستان به 8220 مگاوات رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود 5/5 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: به همین دلیل از همه مردم انتظار داریم با رعایت مدیریت مصرف به خدمتگزاران خود در صنعت برق استان کمک کنند تا بتوان برقی پایدار و مطمئن برای آنان تامین کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: همچنین از خَیّرانی که در حوزه‌هایی مانند ساخت مدرسه، مسجد و... فعال هستند درخواست داریم به کمک صنعت برق استان بیایند و در احداث خطوط و پست‌های انتقال برق مشارکت کنند چرا که برق به عنوان صنعت زیربنایی نقش مهمی در توسعه همه بخش‌ها دارد.

همچنین حجت الاسلام خلیل امیری فرد، امام جمعه شهر ملاثانی نیز با ذکر احادیثی بر رعایت مصرف بهینه برق توسط همه مشترکان تاکید کرد و افزود: گرما یک موضوع جهانی است و خوزستان بسیار گرمتر از جاهای دیگر است که می‌طلبد مردم در ساعت‌هایی که اوج مصرف برق است استفاده از لوازمی که برق بیشتری مصرف می‌کنند را به ساعت‌هایی دیگر منتقل کنند.

امیری فر با بیان این‌که مردم توان پرداخت قبض‌های بالای برق را در استان خوزستان ندارند، درخواست کرد تخفیف‌هایی همانند آنچه برای استان سیستان و بلوچستان درنظر گرفته شده برای مردم خوزستان نیز لحاظ شود.

در این مراسم، از سوی پایگاه مقاومت بسیج شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در راستای ترویج فرهنگ مدیریت مصرف برق تعداد 400 لامپ LED بین نمازگزاران توزیع شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار