کد خبر: ۴۷۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 07 August 2017
 تعدادی از کارگران قطارشهری اهواز (شرکت کیسون) صبح دوشنبه با تجمع در مقابل ساختمان استانداری خوزستان خواستار پرداخت حقوق یک سال گذشته خود شدند. این کارگران از یکشنبه گذشته تجمع صنفی خود را هر روز در این محل برگزار کرده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان دوشنبه در گفت وگو با ایرنا درباره مطالبات معوق کارگران متروی اهواز اظهار کرد: در معاونت عمرانی، بازرسی و حراست استانداری نشست هایی با پیمانکار برگزار و مشکل کارگران مطرح و بررسی شده است.

فرامند هاشمی زاده تاکید کرد: پیمانکار موظف به پرداخت حقوق کارکنان خود است به همین دلیل با پیمانکار قطارشهری اهواز برخورد کردیم که مبلغی از مطالبات کارگران را به صورت علی الحساب پرداخت کرده اما این میزان کافی نیست.

رئیس هیات مدیره سازمان قطارشهری اهواز ادامه داد: پیمانکار موظف شده تا یک ماه آینده همه مطالبات کارگران را از منابع خود تامین و بپردازد.

هاشمی زاده اضافه کرد: پیمانکار، نبود اعتبار را بهانه کرده است بر همین اساس یک فقره صورت وضعیت پیمانکار توسط شهردار در حال امضا و نقد شدن است.
یکی از کارگران قطارشهری اهواز نیز به ایرنا گفت: حقوق کارگران مترو اهواز 12 ماه پرداخت نشده و این مساله مشکلات زیادی برای کارگران ایجاد کرده و دیگر تحمل ما تمام شده است.

وی که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به تهدید کارگران معترض به اخراج از سوی پیمانکار گفت: پیمانکار (شرکت کیسون) به تازگی به هر کارگر 9 میلیون و 500 هزار ریال به کارگران این طرح پرداخت کرده که مبلغ ناچیزی در مقابل میزان مطالبات است.

بر اساس این گزارش، کارگران متروی اهواز از حدود 10 روز پیش تجمع های خود را در اعتراض به پرداخت نشدن یک ساله حقوق آغاز کرده که این تجمع ها از صبح تا ظهر در مقابل ساختمان استانداری برگزار می شود.

مجری متروی اهواز شرکت چینی کیسون است که در سال 1385 کار را تحویل گرفت و قرار بود آن را پنج ساله به اتمام برساند اما این طرح اکنون تنها 28 درصد پیشرفت دارد.

مشکلات اجتماعی و تجمعات کارگری به دلیل پرداخت نشدن مطالبات کارگران از ابتدای اجرای این طرح وجود داشته است اما اختلاف پیمانکار قطارشهری اهواز (شرکت چینی کیسون) با کارفرمای پروژه (سازمان قطارشهری و استانداری) از سال 93 به این مساله دامن زده است.

بیش از 300 نفر از کارگران قطارشهری اهواز، آذر 94 به صورت گروهی اخراج و حدود یکصد نفر نیز پارسال از کار بیکار شدند. خانه کارگر خوزستان اعلام کرد که این اخراج غیرقانونی بوده و پیمانکار قطار شهری اهواز (شرکت کیسون) به بهانه اتمام قرارداد و نداشتن توان مالی، کارگران را اخراج کرده است.

2 هفته پیش خندان دل معاون عمرانی وزیر کشور در سفر به اهواز ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد پیمانکار و کارفرمای طرح قطارشهری اهواز اعلام کرد که در صورت ادامه این وضع، پیمانکار خلع ید می شود.

با وجود پیگیری ها شرکت کیسون تاکنون از پاسخ خودداری کرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار