کد خبر: ۴۷۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 09 August 2017
استاندار خوزستان بر تصویب اعتبارات عام‌المنفعه وزارت نفت در شورای برنامه‌ریزی استان تاکید کرد.
 
غلامرضا شریعتی در جلسه بررسی پیشرفت پروژه‌های عام المنفعه وزارت نفت اظهارکرد: اعتبارات عام المنفع وزارت نفت اگرچه از سوی این وزارتخانه در مرکز مصوب و پروژه‌ها اجرایی می‌شود اما لازم است هماهنگی با استان صورت بگیرد زیرا ما که متولی این استان هستیم نسبت به مرکز از مناطق محروم و بخش‌هایی که نیاز دارند بیشتر مطلع هستیم.
 
وی خطاب به امیری مدیر بودجه‌های عمرانی وزارت نفت که در این جلسه حضور داشت، گفت: از این پس همه اعتبارات باید در شورای برنامه‌ریزی خوزستان مصوب شود و تصویب در مرکز را نمی‌پذیریم.
 
استاندار خوزستان افزود: هر استانی شورای برنامه‌ریزی دارد که بر اساس قوانین بالادستی و به تبعیت از شورای برنامه‌ریزی کشور فعالیت می‌کند و همه اعتبارات دولت در آن مصوب می‌شود بنابراین وزارت نفت باید اعتبارات پروژه‌های عام المنفعه را در این شورا بیاورد.
 
شریعتی تصریح کرد: ما می‌خواهیم بهره‌وری از اعتبارات به حداکثر برسد و پروژه‌ها سریعتر وارد مدار بهره‌برداری بشوند. این کار مستلزم این است که اعتبارات در شورای برنامه‌ریزی مصوب شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی وزارت نفت پروژه‌های عام المنفعه خود را در خوزستان انجام می‌دهد باید با کارکرد ما پیش برود. ما نماینده دولت در این استان هستیم و هرکاری که قرار است اینجا انجام شود باید با هماهنگی استاندار باشد.
 
استاندار خوزستان یادآورشد: دستگاه‌های دیگر دولت مانند وزارت نیرو، شرکت توسعه نیشکر و شرکت فولاد خوزستان پروژه‌های اینچنینی را در مناطق محروم اجرا کرده‌اند اما با استاندار هماهنگ بوده‌اند.
 
شریعتی بیان کرد: اعتبارات پروژه‌های عام‌المنفعه وزارت نفت هزار و 200 میلیارد تومان برای دوره 5 ساله مصوب شده ولی ما دو برابر این مبلغ را درخواست کرده‌ایم. این اعتبارات در مناطق محروم غرب و شرق کارون هزینه می‌شود.
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
آخرین اخبار