واکنش استاندار به سخنان مدیر بودجه‌های عمرانی وزرات نفت؛
بودجه عمومی کشور متکی به همین نفتی است که در خوزستان استخراج می شود و اجرای پروژه های عمرانی در این استان طبیعی ترین انتظاری است که مردم از دولت دارند
کد خبر: ۴۷۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ 09 August 2017
استاندار خوزستان امروز در جلسه بررسی پروژه‌های عام المنفعه وزارت نفت در استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد به سخنان مدیر بودجه های عمرانی وزارت نفت که گفته بود: وزارت نفت برای اجرای پروژه‌های خدمات اجتماعی و عمرانی و عام المنفعه به مناطق نفت خیز استان لطف می‌کند، واکنش نشان داد و گفت: وزارت نفت وظیفه دارد که از سهم نفت خوزستان برای اجرای پروژه‌های خدمات اجتماعی و عمرانی و عام المنفعه بودجه در نظر بگیرد.

سخنان مدیر بودجه عمرانی وزارت نفت در حالی صورت گرفت که سال گذشته رئیس جمهور نیز در مراسم افتتاح میدان مشترک نفتی غرب کارون بر ضرورت اجرای پروژه های عمرانی و مسئولیت های اجتماعی نفت در خوزستان تاکید کرد و بیژن زنگنه وزیر نفت نیز بارها بر این موضوع تاکید و رویکرد مثبتی در این زمینه نشان داده و برگزاری همایش مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت توسط وزارت نفت در هفته های گذشته در همین راستا قابل ارزیابی است.

تردیدی نیست که هزینه های اجتماعی و بویژه زیست محیطی پروژه های کلان نفتی، این مطالبه بحق را در میان مردم خوزستان ایجاد می کند که وزارت نفت نیز مسئولیت های خود را برای کاهش آثار منفی فعالیت های نفتی در استان انجام بدهد ضمن اینکه بودجه عمومی کشور متکی به همین نفتی است که در خوزستان استخراج می شود و اجرای پروژه های عمرانی در این استان طبیعی ترین انتظاری است که مردم از دولت دارند.

البته نمی توان کتمان نمود که در یکسال گذشته وزیر نفت در این زمینه نگاه مثبتی را نشان داده است ولی لازم به نظر می رسد این رویکرد به مجموعه کارشناسی نفت نیز تسری پیدا کند و انتظار مردم و مسئولان استان در تخصیص اعتبارات بیشتر براورده شود و در تخصیص اعتبارات مناسب در زمینه اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی عینیت پیدا کند.

آنگونه که استاندار خوزستان می گوید: در جریان توافقاتی که استان خوزستان با وزرات نفت امضا کرد چند توافق نامه به صورت جداگانه که از جمله آن‌ها اقتصاد مقاومتی و سه درصد سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفت و همچنین تعهدات خاصی که وزیر نفت دستور آن‌ها را برای استان صادر کرده است قرار دارد. بگفته وی، وزارت نفت در حال حاضر این توافقات را در هم ادغام کرده که این امر باعث شده است که بودجه آن‌ها کمتر از مقدار تفکیکی این توافقات باشد که ما به این موضوع اعتراض داریم و در پی همین موضوع رایزنی‌هایی با وزیر نفت انجام شده لذا بنا است تا در سفر اول وزیر نفت به خوزستان پس از کسب رای اعتماد دولت در این خصوص با مدیرعامل شرکت نفت ایران جلسه‌ای برگزار شود و در این باره نتیجه گیری شود.

بر اساس گفته های شریعتی، توافقات و دستورات از سوی دولت صورت می‌گیرد و تنها در بخش اجرایی استانداری و وزارت نفت باید توافقاتی را انجام دهند که در حال حاضر یک‌هزار و 200 میلیارد تومان برای برنامه 5 ساله تصویب شده که ما انتظار 2 هزار میلیارد تومانی برای استان خوزستان داریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
پاسخ این گستاخی وزارت نفت را باید نمایندگان خوزستان در رای اعتماد به انها وسایر وزارتخانه های کم کار در چند روز اینده بدهند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار