رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان:
کد خبر: ۴۷۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶ 09 August 2017
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: حدود 20درصد از اراضی کشاورزی کشور با سیستم مکانیزه آبیاری می‌شود، این درحالی است که در خوزستان در خوشبینانه‌ترین حالت این میزان 8 درصد است، و در این زمینه عقب ماندگی‌های زیادی داریم.

امید حاجتی، ظهر امروز، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان که در محل سالن اجتماعات شهید رجائی استانداری برگزار شد، با تاکید بر لزوم تشکیل تعاونی در برخی شهرستان‌ها اظهار کرد: برخی شهرستان‌ها مانند ماهشهر و رامشیر در آن‌ها تعاونی روستایی وجود ندارد، که انتظار می‌رود، این ظرفیت در آن‌ها ایجاد شود.

وی با اشاره به اهداف تعریف شده در ستاد اقتصاد مقاومتی از مدیران دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد: همراه با استدلال‌های ارائه شده درستاد اقتصاد مقاومتی هدف‌های ستاد را دنبال و پیگیری کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان با تاکید بر مسائل کمی پروژه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی و بررسی نارسایی‌ها موجود در پروژه‌ها توضیح داد: وقتی در اقتصاد مقاومتی پروژه‌ای مطرح شود، باید ببینیم با چه منطق و امکاناتی اهداف کمی پروژه را دنبال کنیم.

حاجتی خطاب به مدیر کل تعاون روستایی استان گفت: تعاونی‌ها نباید تمام انرژی خود را در بحث تولید و توزیع نهاد‌ها صرف کنند.

وی عنوان کرد: منظور از تعیین اولویت‌ها در بحث اقتصاد مقاومتی به این معنی نیست، که همراه با این اولویت پول و اعتبار جدیدی نیز تعریف شود، بلکه به این معنی است، که مدیران دستگاه‌های بایدتمام امکانات و تجهیزات خودرا برای اجرایی کردن این اولویت‌ها بسیج کنند.

حاجتی با اشاره لزوم ایجا هماهنگی بین سازمان آب و کشاورزان روستایی و جلوگیری از موازی کاری در توزیع آب تاکید کرد: چنانچه به میزان 5تا10 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنیم، به طور حتم می‌توان آب مورد نیاز شرب و صنعت را بدون هیچ مشکلی تامین کنیم.

وی افزود: حدود 20درصد از اراضی کشاورزی کشور با سیستم مکانیزه آبیاری می‌شود، این درحالی است که در خوزستان در خوشبینانه‌ترین حالت این میزان 8 درصد است، و در این زمینه عقب ماندگی‌های زیادی داریم.

حاجتی ادامه داد: از تعداد یک میلیون و 300هزار هکتار اراضی کشاورزی خوزستان تنها300هزار هکتار آن باسیستم مکانیزه آبیاری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در پایان اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی برای 1 درصد از کشاورزی هدف گذاری شده است، که انتظار می‌رود سازمان آب برق کسانی را که به صورت سنتی آب برداشت می‌کنند را مدیریت کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار