کد خبر: ۴۷۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ 12 August 2017
غوغای پس از شهادت محسن حججی در ایران
شهادت محسن حججی به دست عناصر تروریست داعش با قطع سر که یادآور شهادت امام حسین (ع) است، موجی بزرگ از برانگیختگی را در ایران در پی داشته و سینه ستبر این دلاور مرد در هنگام بردن به قتلگاه یادآوری کرد، هنوز غیرتمدانی هستند که جان را با شجاعت در راه حق تقدیم کنند و دشمن را از عظمت روحشان به وحشت آورند.
 
 به گزارش «تابناک»؛ چندی پیش، محسن حججی در عملیاتی که نزدیک مرز سوریه با عراق صورت گرفت، به اسارت گروه تروریستی داعش درآمد و داعش دو روز بعد، تصاویری را از به شهادت رساندن این رزمنده دلاور ایرانی منتشر کرد؛ تصاویری که نشان می‌داد این جوان همچون مولایش، حسین بن علی (ع) با سر بریده دیدار حق را لبیک گفته است. این شهید مدافع حرم، اهل نجف آباد اصفهان و عضو لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود.
 
این تصاویر که نشان می‌داد در چهره این شهید از لحظه اسارت تا زمان شهادت استقامت و ایستادگی برآمده از غیرت و شجاعت ایرانی موج می‌زد، بیش از پیش مردم و نخبگان را متأثر ساخت و واکنش‌های بسیار گسترده‌ای را در فضای عمومی و شبکه‌های اجتماعی در پی داشت و هزاران پست در شبکه‌های اجتماعی در همدردی و همچنین همراهی با مسیری که این شهید در آن گام نهاد، منتشر شده است
غوغای پس از شهادت محسن حججی در ایران 
بسیاری از واکنش‌های کاربران به نحوه شهادت شهید حججی و انتشار عکس پیکر بدون سرش از ارادت این مدافع حرم به امام حسین (ع) و خاندان ایشان اشاره داشت، عده ای با انتشار پست‌های گوناگون نوشتند: «عاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است» و در این میان، تصویرسازی به چشم می‌خورد که نشان می‌‌دهد، حضرت اباعبدالله در زمان شهادت به استقبال این شهید آمده است.
 
پس از این واقعه، همسر شهید محسن حججی چنین پیامی منتشر کرد: «همسرم رفت که بگوید امام خامنه‌ای تنها نیست... رفت که بگوید هنوز هم مردان خدایی هستند... اگه کسی خواست اشکی برای همسرم بریزد به اشکش هدف بدهد. برای حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) گریه کند... همه زیر لب فقط بگوئید امان از دل زینب(س)... راهش را ادامه بدهید... دعا کنید خدا به من هم صبر بدهد... التماس دعا.»
 
در همین رابطه، سردار سرلشکر محسن رضایی با انتشار تصاویری از شهید مدافع حرم محسن حججی و نکوداشت یادش اعلام کرد بزودی انتقام این شهید را از داعش خواهیم گرفت:

«به شهيد محسن حججي...
 
با سر بریدن انسان هاي آزاده و بزرگ، اندیشه، پيام، نام و اعتبار آنان ازبین نمی رود، بلکه تأثير آنان بر جامعه بشری بیشتر و قله  جلال و جاودانگي شان  رفيع تر می شود.

محسن حججی، از «سر» گذشت؛ اما سرگذشت پرافتخار او در دل آزادگان جهان حك شد. انتقام او را به زودي خواهیم گرفت.

بلندا سر ما كه گر غرق خونش
ببيني، نبيني تو هرگز زبونش
تناور درختي كه هر چه ش ببري
فزونتر شود شاخ و برگ فزونش...»
 
سردار قاسم سلیمانی نیز در یادداشتی مفصل نوشت: «پس از شکست های پی در پی گروه های تکفیری ـ وهابی وابسته به استکبار جهانی در برابر رزمندگان سلام در جبهه های مختلف، گروه ترویستی داعش مرتکبی جنایتی فجیع و غیرانسانی شد، در هیچ قاعده و قانون اسلامی و حتی انسانی نمی گنجد.

مردم دلاور و امت حزب الله خصوصا خانواده شهید محسن حججی مطمئن باشند که فرزندان دلیر شما انتقام این اقدام ددمنشانه را با تصمیمی قاطعانه که همانا ریشه کن کردن شجره خبیثه وهابیت و تروریسم از جهان اسلام است خواهند گرفت.

این نوع جنایات که تاکنون هزاران مورد آن به همین شکل در عراق و سوریه ضد امت مسلمان اعم از شیعه و سنی به وقوع پیوسته، تنها نتیجه ای که خواهد داشت، اتحاد و آگاهی بیشتر عالم اسلامی نسبت به هویت و خباثت این خوارج زمان است و ما را در پاک کردن سرزمین اسلامی از لوث وجود آنان مصمم تر و قدرتمندتر خواهد نمود.

به حلقوم بریده این شهید عزیز راه اباعبدالله (ع) سوگند یاد می کنیم که از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست. ما از ابتدا مصمم و به دور از تردید در این راه گام برداشتیم؛ اما ارتکاب این جنایت ها عزم و اراده ما را جزم تر و جدی تر نمود تا جای جای اراضی اسلامی را از وجود بی وجود پلیدشان تطهیر نماییم.

اینجانب به پدر، مادر، همسر و فرزند مقاوم این شهید بزرگوار که فرزندشان مانند سالار شهیدان امام حسین(ع) و با همان شیوه ظالمانه به شهادت رسید تبریک عرض می کنم زیرا نام خانواده شهید پرورتان با خاندان سید و سرور شهیدان همنام و قرین شد و شهید شما و ما سند افتخار ایران اسلامی و سپاه ولایت است.

ایران اسلامی در راه آزادی و شریعت و برای نجات دین مبین اسلام چنین قربانیان ارزشمندی را تقدیم می کند و از خدای سبحان عاجزانه طلب می کنیم که حسن عاقبت با مرگی همچون شهید محسن حججی عزیز برای مقرر فرماید.

هنیئا لک و لکم و عظم الله اجورنا و اجورکم»
 
چهره‌های چون اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، دکتر ظریف وزیر امور خارجه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و بسیاری از سیاستمداران و هنرمندان در شبکه‌های اجتماعی پیام‌های مشابهی را همراه با ابراز همدری د وعده انتقام خون این شهید والامقام را منتشر کردند.
 
مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم محسن حججی که پس از دو روز اسارت، به دست تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید روز یکشنبه، ٢٢ مردادماه ٩٦ از ساعت ٩:٣٠تا ١١:٣٠ در مسجد جامع شهرستان نجف‌آباد توسط لشکر ٨ نجف اشرف، خانواده شهید و بنیاد شهید نجف‌آباد برگزار می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار