کد خبر: ۴۷۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 12 August 2017
مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت: برداشت عسل از سطح 97 هزارو 450 کندوی عسل در مناطق مختلف این شهرستان آغاز شده است.

مصطفی هنرمندیان پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش بینی می‌شود بیش از 830 تن عسل گون مرغوب و باکیفیت از کلنی‌های زنبور عسل برداشت شود. 

هنرمندیان عنوان کرد: شهرستان ایذه به لحاظ وجود پوشش گیاهی متنوع و فراوان و به ‌ویژه انواع گیاهان دارویی ظرفیت خوبی برای پرورش زنبور عسل دارد. 

وی اظهار کرد: با توجه به این‌ پتانسیل که در‌ شهرستان ‌وجود دارد، زنبورداران ایذه ای در فصل تابستان‌ کلنی های خود را به ییلاق خود در استان‌ چهارمحال بختیاری و کهکلویه و‌ بویر احمد جهت تولید عسل انتقال می دهند.

هنرمندیان تصریح کرد: عسل تولیدی این شهرستان بیشتر از‌نوع گون بوده که یکی از باکیفیت‌ترین عسل‌ می باشد که در شهرستان مورد استفاده قرار می گیرد و مازاد آن به خارج از استان نیز صادر می‌شود. 

وی عنوان‌ کرد: زنبورداری در شهرستان ایذه موجب ایجاد اشتغال برای چهار هزار و 300 نفر شده است، که از این تعداد یک هزار و 800 نفر به صورت مستقیم و 2 هزارو 500 نفر ‌به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شده اند.

شهرستان ایذه در شمال شرق استان خوزستان و در هم جواری استان چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد قرار گرفته که دارای آب و هوای معتدل و سرد می باشد که زمینه تولید عسل در این شهرستان را فراهم نموده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار