کد خبر: ۴۷۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶ 13 August 2017
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بهسازی یک هزارو 130 کیلومتر از جاده های روستایی استان در اولویت کار است و تاکنون 540 کیلومتر بهسازی شده است.

به گزارش ایرنا منوچهر رحمانی شنبه شب در نشست با رسانه های گروهی استان در محل اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: اکنون مشکلاتی در بخش حاشیه نشینی در سطح استان وجود دارد که تنها با همدلی و هماهنگی تمامی دستگاه های اجرایی قابل رفع است.

وی افزود: زمانی می توانیم در ارائه خدمات ارزنده به شهروندان به موفقیتی دست یابیم که تیم بازی و تخریب یکدیگر را کنار گذاشته و به صورت یکپارچه و واحد در جهت رفع مشکلات و معضلات استان خوزستان گام برداریم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: تمامی دغدغه و مشکلات مردم را در بازدیدهای میدانی از نزدیک مشاهده می کنیم و هرچه درخصوص مشکلات خود می گویند چیزی غیر از واقعیت نیست.

وی بیان کرد: اگرچه انگیزه های بالایی برای خدمت رسانی به مردم در بخش های مختلف داریم اما هر سازمانی وظایف خاص خود را داشته و اداره راه و شهرسازی استان نیز شرح وظایف تعریف شده ای دارد اما می تواند در کنار سایر دستگاه ها در بخش راه سازی و مسکن تلاش دوچندانی داشته باشد.

رحمانی تصریح کرد: در برخی از شهرستان ها و محله های محروم استان مشکل اصلی اعتبار نیست بلکه مدیریت و برنامه ریزی است.

وی بیان کرد: در برخی از مناطق محروم استان و بخصوص شهرستان اهواز در زمین هایی با کاربری فضای سبز ساخت و ساز صورت گرفته و این منازل بدون سند هستند که یکی از دغدغه های اصلی مالکان به شمار می رود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: یکی از راه هایی که می توان در جهت ارائه خدمت به مناطق محروم انجام شود ارئه تسهیلات ارزان، تغییر کاربری زمین ها و سنددار کردن منازل آن ها است.

وی ادامه داد: همچنین اگر بتوانیم زمین هایی با نرخ دولتی به محرومان جامعه واگذار کنیم بخش عمده ای از مشکلات حاشیه نشینی را در شهرهای استان برطرف کرده ایم.

رحمانی با بیان این که مردم درمناطق محروم نیز باید به همان میزان مناطق برخوردار، از خدمات اجتماعی استفاده کنند گفت:متاسفانه در شهرستان اهواز برخی افراد برای رسیدن به منافع خود تنها در مناطقی نظیر کیانپارس سرمایه گذاری کرده و ارائه خدمات در این مناطق با مناطق محروم قابل قیاس نیست که این تبعیض به دور از انصاف است. 

وی همچنین یکی از دلایل عقب افتادگی شهرهای استان را نبود امنیت شغلی شهرداران برشمرد و گفت: شهردار در صورت نداشتن امنیت شغلی نمی تواند به پروژه های بلند مدت و تاثیرگذار فکر کند و تنها به پروژه های کوتاه مدت اکتفا می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت:حدود 10 سال است که سازمان برنامه و بودجه کشور در حال اصلاح برنامه های خود است که این امر بی شک می تواند در روند برنامه های ما نیز تاثیر مثبتی داشته باشد.

رحمانی یاداور شد: درحال حاضر خوزستان در برخی از شاخص های کشوری رتبه مناسبی دارد اما در شاخص برخورداری از جاده ها رتبه ششم کشور را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: باتوجه به بررسی های صورت گرفته در حال حاضر حدود سه هزار کیلومتر جاده در سطح استان کم داریم که همین امر مشکلات عمده ای را برای شهروندان ایجاد کرده است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار