کد خبر: ۴۷۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶ 13 August 2017
فرماندار دزفول با اشاره به تجمع تعدادی از مردم این شهرستان در اعتراض به انتقال آب از رودخانه دز به شهرستان اندیمشک، گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام گرفته این طرح انتقال آب نه اعتباری دارد و نه مصوب شده است.

حبیب آصفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان اظهار کرد: مردم اعتراض دارند که چرا اندیمشک به دنبال آن است تا با کانالی، آب را از دزفول به شهرستان خود برساند.

وی افزود: در اندیمشک یک کانال زهکش قدیمی به نام علی کمال وجود دارد و اندیمشکی ها به دنبال آن بودند تا سهم آبی برای این کانال در نظر گرفته شود و آب از دز به این کانال انتقال یابد.

فرماندار دزفول تصریح کرد: این کانال زهکش در اندیمشک بهسازی و سالم سازی شده است و حدود 800 متر نیز طول دارد اما باید باقی آن نیز احداث شود تا بتوان برای انتقال آب از استفاده کرد.

آصفی خاطرنشان کرد: رودخانه دز بین اندیمشک و دزفول قرار دارد و میان هر دو شهرستان مشترک است اما مردم دزفول معتقد هستند چون در پایین دست قرار دارند و با مشکل آب مواجه هستند، نباید آبی منتقل شود ولی موضوع مشکل آب در دزفول مورد تایید سازمان آب و برق نیست. 

به گزارش خبرنگار ایسنا، امروز حدود 150 نفر از شهروندان دزفولی در اعتراض به انتقال آب از رودخانه دز به شهرستان اندیمشک در مقابل درب فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار