کد خبر: ۴۷۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 14 August 2017
مدیرکل اداره کار خوزستان از پیگیری وضعیت ۴ هزار کارگر گروه ملی فولاد اهواز خبر داد که امروز نیز برای پیگیری مطالباتشان در مقابل بانک ملی تجمع کرده‌اند.

شماری از کارگران گروه ملی فولاد اهواز در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند که در ادامه اجتماعات اعتراضی روزهای گذشته بازهم شماری از همکاران آنها مقابل شعبه مرکزی بانک ملی اهواز تجمع کرده‌اند.

بنا به اظهارات کارگران، حدود۵۰۰ کارگر رسمی و روزمزد در این تجمع صنفی حضور دارند.

کارگران مورد نظر می‌گویند که بابت دستمزد ۵ تا ۸ ماه گذشته طلبکارند در عین حال حق سنوات آن‌ها از سال ۹۰ پرداخت نشده است.

به نقل از کارگران گروه ملی فولاد اهواز اعتراضات صنفی اخیر آنها از حدود یک هفته پیش آغاز شده است اما تا این لحظه مدیران بانک ملی در مقام کارفرمای جدید پاسخ قانع کننده‌ای برای آنها نداشته‌اند.

براساس این اظهارات در شرکت ملی فولاد ایران تا نزدیک به ۴ هزار کارگر مشغول کار بوده‌اند، این واحد صنعتی یکی از شرکتهای احداث شده توسط گروه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا در استان خوزستان است که پس از تشکیل پرونده قضایی برای متهمان اختلاس ۳ هزار میلیاردی،  مصادره و در نهایت به عنوان بخشی از مطالبات معوقه به بانک ملی واگذار شد.

مطالبات کارگران گروه ملی فولاد به صورت جدی پیگیری می شود

در این زمینه «سید نور محمدپور» مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان خوزستان با تایید معوقات مزدی بیش از ۴ هزار کارگر این واحد تولیدی در خصوص اعتراض کارگران گروه ملی فولاد اهواز گفت: کارگران این کارخانه مدتهاست در پیگیری مطالبات مزدی به حق خود دست به اعتراض صنفی می زنند.

اوبا بیان اینکه پیگیر مشکلات کارگران گروه ملی فولاد اهواز و کارگرانش هستیم، افزود: در خصوص پیگیری مشکلات کارگران گروه ملی فولاد اهواز بارها با همراهی سایر مسئولان استان در کمسیون‌های کارگری تشکیل جلسه داده‌ایم واین موضوع به صورت جدی از سوی اداره کل کار استان پیگیری می شود.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان خوزستان بخش دیگری از مشکلات گروه ملی فولاد اهواز را ناشی از مشکلات مدیریتی دانست وگفت: بانک ملی که اخیرا مدیریت این مجتمع را بر عهده گرفته توان نگهداری مجتمع و پرداخت مطالبات حقوقی کارگران را ندارد.

در همین رابطه روابط عمومی بانک ملی به ایلنا گفت: پیگیر مطالبات کارگران و وضعیت کارخانه هستیم که به محض رسیدن به نتیجه قابل توجه آن را اعلام خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار