محمد رضا مروارید ؛
استاندار ایلام گفت: در صورت موافقت مسئولان کشور عراق، گذر مرزی بین این استان و استان های همجوار مرزی در کشور عراق ایجاد می شود.
کد خبر: ۴۷۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹ 14 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدرضا مروارید در نشست هماهنگی برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر به دیدار با وزیر کشور عراق اشاره کرد و افزود: طی این دیدار موضوع ایجاد گذر مرزی بین استان ایلام و استان های واسط، دیالی و میسان عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
وی با بیان اینکه در صورت ایجاد گذر مرزی اتباع ایلام و استان های همجوار در کشور عراق بدون نیاز به گذرنامه امکان تردد دارند، یادآور شد: برای ایجاد این گذر از طرف جمهوری اسلامی ایران مشکلی وجود ندارد و بر اساس قانون تردد تا 30 کیلومتر در مرزها نیاز به گذرنامه ندارد اما چون در کشور عراق چنین قانونی وجود ندارد باید در این خصوص تفاهمنامه منعقد شود.
 
وی تاکید کرد: بر این اساس مقرر شد وزیر کشور عراق پیگیری های لازم را انجام داده و در یک نشست با حضور مسئولان 2 کشور، تفاهمنامه ایجاد گذر مرزی بین ایلام و استان های همجوار عراق منعقد شود.
 
استاندار ایلام همچنین در مورد برپایی نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر استان گفت: در این نمایشگاه علاوه بر تولیدات روستائیان باید دیگر توانمندی ها و قابلیت های آنها در زمینه های هنری، فرهنگی، ورزشی و گردشگری به نمایش گذاشته شود.
 
مروارید اضافه کرد: برگزاری این نمایشگاه باید به شکلی انجام شود که به پایه و اساسی برای شرکت روستائیان و عشایر در دیگر نمایشگاه های ملی و بین المللی تبدیل شود.
 
وی یادآور شد: توانمندی ها و قابلیت های روستائیان و عشایر در مرحله نخست باید برای خود مردم استان شناخته شود و سپس به مردم استان های دیگر کشور معرفی شود.
 
وی تاکید کرد: باید کارهای خوبی که در روستاها بخصوص در بحث گردشگری انجام شده است به نمایش گذاشته شود تا در بحث اشتغال و تولید ثروت روستائیان و بالا رفتن بنیه مالی آنها تاثیر داشته باشد.
 
نخستین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر استان ایلام دوم شهریورماه برپا می شود
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: نخستین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر استان ایلام همزمان با هفته دولت از دوم تا ششم شهریورماه سال جاری برپا می شود.
 
شاپور پولادی افزود: این نمایشگاه در محل بوستان چغاسبز شهر ایلام برگزار می شود و در 200 غرفه توانمندی ها و تولیدات روستائیان در بخش های مختلف تولیدی، صنعتی، خدمات و کشاورزی به نمایش گذاشته خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه از تجار و بازرگانان عراقی نیز برای شرکت در نمایشگاه دعوت شده است، یادآور شد: در این نمایشگاه همچنین فضا و امکاناتی برای انجام مذاکرات در خصوص صادرات محصولات و تولیدات عشایر و روستائیان استان به کشور عراق پیش بینی می شود.
 
وی تاکید کرد: تمامی غرفه های نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد و بدلیل همزمانی با هفته دولت نیز، غرفه های نیز برای ارائه دستاوردهای دولت یازدهم در بخش های مختلف در نظر گرفته می شود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار