کد خبر: ۴۷۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸ 15 August 2017
تنها گزینه ای که تاکنون به صورت رسمی به اهواز آمده و برای تصدی شهرداری اهواز مطرح شده است، جمالی نژاد شهردار فعلی اصفهان است..



در آستانه آغاز به کار شوراهای پنجم ، انتخاب شهرداران در دستور کار قرار گرفته است و اعضای شوراهای اسلامي شهر به خصوص در کلانشهرها، در حال رایزنی و بررسی گزینه های مختلف برای تصدی مدیریت شهری هستند.

در اهواز نیز ، هر چند روند بررسی گزینه ها اندکی  با تاخیر  صورت گرفته، اما تاکنون نام های مختلفی برای قرار گرفتن در کرسی شهرداری اهواز مطرح و نشست هایی نیز با آنها برگزار شده است.

در همین زمینه چندی پیش محمد هادی  قنوات منتخب  شورای پنجم اهواز در گفتگو با شوشان از  مطرح شدن و همچنين انصراف برخی گزینه ها از جمله کتانباف ، خبر داد و ضمن برشمردن  گزینه های جدی مدیریت شهری اهواز از جمله جمالی نژاد شهردار فعلی اصفهان و پاک فطرت شهردار شیراز ، گفت که در فرآیند انتخاب شهردار ، لابی و فشار جایی ندارد و این فرایند بر اساس شاخص ها و فرم ارزیابی  صورت مي گيرد.

همچنین حسین حیدری نیز در گفتگویی که با شوشان انجام داد ، معتقد است که شهردار غیر بومی باتجربه در کلانشهر  اهواز موفق تر عمل خواهد كرد. وی  این را هم گفته است که شهرداران بومی اهواز در طول 38 سال نتوانسته اند کارنامه موفقی را از خود بر جای بگذارند. حیدری  ؛ پاک فطرت شهردار شیراز و جمالی نژاد شهردار کنونی شهر اصفهان را دو گزینه اصلی برای تصدی پست شهرداری اهواز دانست.

برخی دیگر از منتخبین شورای پنجم اهواز از جمله سیدناصر موسوی‌نژاد نیز رقاب بر سر تصدی شهرداری اهواز را بین دو گزینه سیدکریم حسینی و مهدی جمالی‌نژاد می داند. البته وی از برخی گزینه های بومی نیز از جمله حویزاوی شهردار فعلی آبادان ، علیرضا کاظمی ، پاک ‌فطرت شهردار فعلی شیراز،‌ محراب فلسفی شهردار سابق منطقه هفت اهواز و صفری معاون عمرانی شهرداری اهواز سخن به میان آورد.

فرقی نمی کند گزینه شهرداری اهواز خوزستانی باشد یا غیر خوزستانی

 رحیم کعب عمیر دیگر منتخب شورای پنجم اهواز نیز در گفتگو با شوشان ضمن بیان فرآیند انتخاب شهردار اهواز گفت: انتخاب شهردار اهواز بر اساس شاخص هایی صورت می  گیرد كه بر اساس آنها  صرفا وزیر ، معاون وزیر ، استاندار ، معاون استاندار ، شهردار کلانشهر  ، معاونین شهردار و در نهایت شهرداران مناطق تهران می توانند در بين واجدين شرايط تصدي گري شهرداري اهواز حضور داشته باشند .

رحیم کعب عمیر افزود: تاکنون گزینه های مختلفی به صورت جسته و گریخته مطرح شده که برخی از آنان مثل کتانباف و یا سقائیان شهردار قم انصراف دادند و برخی دیگر نیز شاخص هاي لازم را نداشتند. تنها گزینه ای که تاکنون به صورت رسمی  به اهواز آمده و برای تصدی شهرداری اهواز مطرح شده است، جمالی نژاد شهردار فعلی اصفهان است که اخیرا نیز نشستی با منتخبین شورای پنجم داشته و از مناطق مختلف اهواز بازدید كرده است.

وی افزود: جمالی نژاد از سوی حسین حیدری منتخب شورای پنجم اهواز به دلیل ارتباط کاری که با وی داشته ، مطرح شده است . البته شهرداری که انتخاب می شود منتخب همه اعضاست و تفاوتی ندارد که از سوی چه کسی به شورا معرفی شده است. اعضای شورا بر اساس یک سری شاخص ها و ارزیابی ها ، اقدام می كنند و در نهایت به جمع بندی خواهند رسید.

رحیم کعب عمیر با اشاره به مطرح شدن برخ گزینه های بومی از جمله عالی پور ، محمد صفری ، سید کریم حسینی و ... گفت : در رابطه با گزینه های بومی به صورت جدی بحثی به میان نیامده است.

منتخب شورای پنجم ادامه داد: فرقی نمی کند که گزینه شهرداری اهواز بومی و یا غیربومی و خارج از استان باشد . باید دید کدام یک از گزینه ها بیشترین مزایا و توانمندی و کمترین معایب را در مدیریت شهری دارند. ملاک انتخاب شهردار ، کارآمدی ، شایستگی ، فسادستیزی ، عدالت محوری و شفافیت در عمل است. حال با این شاخص ها ، تفاوتی نمی کند که گزینه تصدی شهرداری اهواز خوزستانی باشد یا غیر خوزستانی . ضمن آنکه در انتخاب شهردار اهواز هیچ کسی نمی تواند خارج از شورا اعمال نظر نماید و گزینه ای را تحمیل کند.

وی با بیان اینکه کلانشهر اهواز در همه ابعاد و زمینه ها مشکل دارد ، گفت: مشکلات کلانشهر اهواز فراوان است و تا رسیدن به استاندارد کلانشهرهای دیگر فاصله دارد . به همین دلیل باید همگی همدل و یکصدا به توسعه و آبادانی شهر كمك كنيم.

منتخب شورای پنجم اهواز در پایان با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه شهری ، گفت: رسانه ها بايد یار همیشه همراه شورا و مدیریت شهری  باشند و با نقدهای منصفانه ، مسئولین امر را در جهت توسعه شهری یاری دهند و هم نقاط قوت و توانمندی ها را بیان کنند و هم نواقص را نشان دهند. رسالت رسانه ها این است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار