کد خبر: ۴۷۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲ 16 August 2017
دپارتمان طراحی برای آینده خانه طراحان طهران اعلام کرد که به اولین هوش مصنوعی  ایران دست پیدا کرد.
 
 نام این هوش مصنوعی " آبا " است. این نام برگرفته از نام اولین انسان آریایی می باشد. " آبا " میتواند به شما در زمینه های مختلف از جمله مدیریت شخصی، مدیریت زندگی و مدیریت کسب و کار، برای اتخاذ بهترین تصمیم گیری های خبره مشاوره بدهد.
 
وی می گوید: مالکیت معنوی و فکری این پروژه در سال 91، بعد از 6 سال کار پژوهشی ثبت شده است و تاکنون فرایند اجرای آن بر روی سخت افزار در حال انجام است. این هوش مصنوعی می تواند تمامی معادلات  اقتصادی  و شغلی و ساختارهای شبکه ای را متحول کند و جزو اولین فناوری هایی است که توانسته جوابهای معادلات بیشتر از چهار مجهول را بدون خطا حل کند.
 
مسعود سرپوشانی کد نویس و توسعه دهنده این برنامه اعلام کرد : این سیستم خبره بر پایه ساختار منطق فرابعدی که مدنظر طراح بوده و بر اساس  الگوریتم مدل عدد (پی ) طراحی شده است.
 
این هوش مصنوعی مانند یک سیستم عامل روی رایانه شخصی شما نصب میشود. ویژگی متمایز کننده آن نسبت به نرم افزارهای مشابه، توانایی بالای یادگیری هوشمند ( Machine learning ) است. به دلیل این ویژگی      می تواند جایگزین هر سیستم عامل یا نرم افزاری شود که مورد نیاز کاربر است و تمامی فعالیتهای شخصی و سازمانی را سطوح مختلف، مدیریت و برنامه ریزی کند. در کدنویسی آن، ریاضیات فوق پیشرفته منطق های فرابعدی بکار گرفته شده و از تابع منطق فازی استفاده نمی کند.
 
سرپوشانی می گوید: برای اجرای این پروژه، سخت افزارهای جدیدی مورد نیاز است. تیم فنی در حال ساخت نسل جدیدی از سخت افزارها برای اجرای این پروژه هستند که با استفاده از کریستال سیلیکون طراحی و تولید می شود، همچنین مذاکراتی با چندین شرکت خارجی و داخلی انجام شده است. بخش ساخت و تولید سخت افزار، به دلیل طولانی شدن مراحل جذب سرمایه گذار کندتر از نرم افزار هوش مصنوعی تکمیل شده و در آینده نزدیک به صورت کامل رونمایی خواهد شد.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار