مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
کد خبر: ۴۷۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶ 16 August 2017
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان دلیل اعلام نشدن هشدار سیل به اهالی منطقه امام زاده عبدالله در باغملک را پیش بینی نشدن باران و عدم صدور اخطاریه از سوی اداره کل هواشناسی استان عنوان کرد.

کیامرث حاجی زاده چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: هواشناسی خوزستان (به عنوان مرجع صدور اخطاریه) در روزهای اخیر وقوع بارندگی و سیلاب را پیش بینی نکرده بود، به همین دلیل این اداره کل نیز اطلاعیه اخطار نسبت به خطر وقوع سیلاب را صادر نکرد.

وی با اشاره به خسارت دیدن 100 منزل مسکونی در حادثه سیل دیشب در منطقه مرغزار امام زاده عبدالله افزود: بیشتر این خانه ها به دلیل قرار گرفتن در مسیر رودخانه دچار خسارت شده اند.

به گفته وی، تعدادی از این منازل به صورت غیرمجاز ساخته شده و پارسال حکم دادستانی برای تخریب آنها صادر شده بود. 

حاجی زاده با بیان اینکه سیل دیشب در باغملک تلفات جانی نداشته اظهار کرد: برآورد خسارت به منازلی که به صورت قانونی ساخته شده درحال انجام است.

بر اساس این گزارش، ستاد بحران استان عصر چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای دیرهنگام نسبت به وقوع سیلاب در شرق و شمال استان هشدار داد.

بارش باران شدید در شامگاه سه شنبه در منطقه مرغزار امامزاده عبدالله شهرستان باغملک باعث سرازیر شدن سیلاب از ارتفاعات کوهستانی منطقه و وارد آمدن خسارت به عشایر منطقه شده است. 

اداره کل بحران خوزستان و اداره کل هواشناسی استان در روزهای گذشته هیچگونه هشداری نسبت به وقوع سیل اعلام نکرده اند. این در حالیست که هواشناسی خوزستان علت اعلام نشدن میزان بارندگی در منطقه امام زاده عبدالله باغملک را مستقر نبودن ایستگاه هواشناسی دراین منطقه عنوان کرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار