براي اولين بار درمناطق نفتخيز جنوب و در راستاي صيانت از محيط زيست انجام شد؛
کد خبر: ۴۷۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ 17 August 2017
از خط لوله غير فلزي انتقال پسآب واحدهاي نمكزدايي شماره 2 و 4 اهواز به مخزن مستقر در واحد نمكزدايي شماره 1  اهواز با ظرفيت انتقال روزانه 35 هزار بشكه در حوزه عملياتي شركت بهره برداري نفت و گاز كارون با حضور مدير عامل شركت ملي مناطق نفتخيز بهره برداري شد.

به گزارش روابط عمومي شركت بهره برداري نفت و گاز كارون ، مدير عامل اين شركت ضمن تاكيد بر همسويي عمليات توليد و نگهداشت آن با رعايت الزامات زيست محيطي و صيانت از زيست بوم منطقه گفت: خوشبختانه مديريت سبز را در شركت نهادينه كرده و از تمامي امكانات سازمان جهت حفاظت از محيط زيست و رفاه حال مجاوران واحدهاي عملياتي شركت  استفاده مي كنيم.

مهندس محسن دهان زاده افزود: میزان بالای خورندگي پساب واحد های نمکزدایی در لوله های فلزي معمولاً موجب سوراخ شدن این لوله ها و نشت پساب  به محيط می گردید که در راستای صیانت از محیط زیست و به منظور اصلاح سيستم دفع پساب ، اجراي اين خط لوله غيرفلزي در دستور كار قرار گرفت و از يك شركت دانش بنيان داخلي جهت ساخت و نصب آن بهره گرفتيم.

وي انجام انجام اين پروژه را گامي مهم در راستاي  اهداف زيست محيطي شركت دانست و گفت: اين پروژه سه سال پيش با استفاده از لوله هاي  8 و 10 اينچ GRE   ساخت داخل به طول 22 كيلومتر آغاز شد و در اواخر تير ماه سال جاري به اتمام رسيد.

 مهندس دهان زاده  به هزينه انجام اين پروژه اشاره كرد و گفت: این  خط براي اولين بار در سطح شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب به طول 22 كيلومتر شامل 5 کیلومتر خط لوله فلزی و 17 کیلومتر خط لوله غیر فلزی صورت زیر زمینی با اعتباری بالغ بر  125 میلیارد ريال از منابع داخلی  تامين  و توسط امور مهندسي و ساختمان و  مشارکت  مهندسي فرآورش نفت و گاز و بازرسی فنی شرکت بهره برداري نفت و گاز  کارون اجرا  شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار