کد خبر: ۴۷۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹ 17 August 2017
مدیر امور آب ناحیه شمالغرب خوزستان گفت: هیچ مجوزی برای برداشت و انتقال آب از رودخانه دز از سوی سازمان آب و برق خوزستان صادر نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمحمد سجادیان روز پنجشنبه در نشست اطلاع رسانی در خصوص موضوع حاشیه ساز انتقال آب از رودخانه دز با حضور فرماندار دزفول افزود:تاکنون هیچگونه خط انتقال آبی و نیز ایستگاه پمپاژ آب جدیدی بر روی رودخانه دز نصب و راه اندازی نشده است ضمن اینکه مجوز براشت آب از این رودخانه نیز صادر نشده است. 

وی نگرانی و حساسیت مردم در خصوص حفاظت از منابع آب را مهم و ارزشمند دانست و گفت:فرایند تخصیص آب بسیار پیچیده و سخت است.در وزارت نیرو هر رودخانه دارای یک نظام تخصصی پیچیده و حساس است که در هر گونه تصمیم گیری در مورد آن به تمام نیازهای مناطق بالادست و پایین دست آن توجه کارشناسی می شود.

سجادیان در خصوص احداث یک کانال که مورد نگرانی مردم دزفول شده گفت: مهمترین هدف از ساخت این کانال کنترل سیلاب می باشد تا سیلاب را به رودخانه بالارود هدایت کند.

وی با رد شایعه های منتشر شده در فضای مجازی در خصوص رودخانه دز اظهار داشت:مطالب منتشر شده در فضای مجازی در خصوص انتقال آب از رودخانه دز واقعیت ندارد.

رودخانه دز با 550 کیلومتر طول یکی از مهمترین رودخانه های کشور است که نقش مهمی در تامین آب آشامیدنی ، عمران و آبادانی و نیز رونق کشاورزی استان خوزستان دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار